MİLLÎ EĞİTİM ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK DERGİSİ, cilt.2, sa.1, ss.1-32, 2021 (Hakemli Dergi)
Öz: Fen bilimleri dersi
içerdiği konular bakımından destek materyaller ve etkinliklerin kullanılmasını
gerektiren bir derstir. Günlük yaşama yönelik konuları içermesi bakımından da
her öğrencinin etkili bir şekilde konuları öğrenmesi gerekmektedir. Bu nedenle
dersin içeriğine yönelik etkinlik, araç-gereç ve materyal kullanımında öğrencilerin
bireysel ihtiyaçlarının yanı sıra öğrenme ihtiyaçları da dikkate alınmalıdır.
‚eşitli sebeplere bağlı olarak, görme yetisini yeterli derecede kullanamayan öğrencilerin
bu dersin öğrenimi esnasında çeşitli ihtiyaçlara sahip olduğu bilinmektedir. Bu
duruma bağlı olarak bu çalışma Erzurum Yakutiye Görme Engelliler Okuluna devam
eden 6. sınıf öğrencilerinin ‘Elektriğin İletimi’ ünitesine yönelik öğrenme
ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. ‚alışmada Elektriğin İletimi Ünitesi
kapsamında yer alan beş kazanım belirlenmiş ve öğrencilerin bu kazanımlara
ulaşabilmeleri için gereken ihtiyaçlar; nitel araştırma yaklaşımı olan durum
çalışması yönteminden yararlanılarak çeşitli açılardan incelenmiştir. Bu
ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla sınıf içi gözlemler ve öğrencilerle yarı-yapılandırılmış
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeler ve gözlem
verilerinin analizi sonucunda üniteye yönelik kavramsal ihtiyaçların yanı
sıra etkinlik, materyal, fiziksel ortam, ölçme-değerlendirme ve öğreticiye
yönelik olarak da ihtiyaçlar olduğu belirlenmiştir.