Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.15, sa.2, ss.35-50, 2011 (Hakemli Dergi)
Milliyetçilik olgusunun ortaya çıktığı günden bu yana toplumlar üzerinde etkinliği
sürmektedir. Milliyetçiliğin modernleşme süreci sona erdiğinde etkisini ve geçerliliğini
kaybedeceğine dair beklentiler boşa çıkmıştır. Küreselleşmenin ulus/devlet olgusunu
zorlamasına rağmen yerelliği ön plana çıkaran yapısı da yeni milliyetçiliklerin gündeme
gelmesini sağlamıştır. Dolayısıyla, zamana, siyasi rejimlere ve toplumlara göre değişip
dönüşebilen milliyetçilik olgusunu bir söylemsel strateji olarak ele almak gerekmektedir.
Gündelik hayatın rutinleri içine yerleşmiş bu söylem, uluslardan oluşan dünya sistemi
içinde sürekli yeniden üretilmektedir. Gündelik hayattaki medyada, dilsel pratikler ve milli
kimliği kuran temsiller vasıtasıyla milliyetçilik söyleminin yeniden üretiminde önemli
bir rol oynamaktadır.
Medya, ayrımcılık yapmama, milliyetçilik