Milliyetçilik Söylemi ve Medya


Küçük Durur E.

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.15, sa.2, ss.35-50, 2011 (Hakemli Dergi)

Özet

Milliyetçilik olgusunun ortaya çıktığı günden bu yana toplumlar üzerinde etkinliği

sürmektedir. Milliyetçiliğin modernleşme süreci sona erdiğinde etkisini ve geçerliliğini

kaybedeceğine dair beklentiler boşa çıkmıştır. Küreselleşmenin ulus/devlet olgusunu

zorlamasına rağmen yerelliği ön plana çıkaran yapısı da yeni milliyetçiliklerin gündeme

gelmesini sağlamıştır. Dolayısıyla, zamana, siyasi rejimlere ve toplumlara göre değişip

dönüşebilen milliyetçilik olgusunu bir söylemsel strateji olarak ele almak gerekmektedir.

Gündelik hayatın rutinleri içine yerleşmiş bu söylem, uluslardan oluşan dünya sistemi

içinde sürekli yeniden üretilmektedir. Gündelik hayattaki medyada, dilsel pratikler ve milli

kimliği kuran temsiller vasıtasıyla milliyetçilik söyleminin yeniden üretiminde önemli

bir rol oynamaktadır.

Medya, ayrımcılık yapmama, milliyetçilik