ICOLDE 2021 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION 2021, Erzurum, Türkiye, 09 Ekim 2021
Amaç: Pandemi döneminde açıköğretim ve uzaktan eğitim ile verilmek
istenen eğitimler ve öğretimler, bir takım problemlerden dolayı aksamaktadır.
Bu problemlerin başında, sunulan içerik ve materyallerdeki etkileşimin ve
iletişimin az olması, donanımsal ve yazılımsal alt yapı eksiklikleri, çevrimiçi
iletişim araçlarına yabancı olunması, ölçme ve değerlendirmeye yeteri kadar
güvenilmemesi gelmektedir. Belirtilen her bir problem üzerine ayrıca çalışılmalı
ve gerekli çözümler önerilmelidir. Bu çalışmada, sunulan içerik ve
materyallerdeki etkileşimin ve iletişimin artırılması için bir sistem
önerilmektedir.
Açıköğretim ve uzaktan eğitime
kayıtlı öğrencilerinin sayısı yüzbinleri geçmiştir. Bu sebeple eğitmenler, her
bir öğrencinin anlamadığı ve kavramadığı konuyu teker teker anlatamaz. Ancak
önerilen sistem ile içerik ve materyallere muhatap olan her bir öğrenci,
anlamadığı nokta, konu ve bölümü işaretleyerek (vurgulayarak), gerek eğitimci,
gerek diğer öğrenciler, gerekse de hariçteki kişilerin cevaplanmasını
bekleyecektir.
Yöntem: Günümüzde birçok eğitim kurum ve kuruluşu, etkileşimli
içerik ve materyal hazırlamak için çeşitli çalışmalar yapmaktadırlar. Bu
çalışmalardan bazıları, video içerisinde anlatılan bilgiyi sorma, canlı ders
esnasında o anki aktarılan bilgiler üzerinden sınav yapma, kaynak paylaşımı,
animasyonlu anlatımlara yer verme, öğrencinin konuyu anlatması gibi çeşitli
etkileşimler sağlanabilmektedir. Benzer şekilde metinsel dökümanların hemen
hemen her noktasına sınav, animasyon, bağlantı, sunum gibi çeşitli kaynaklar
konulmaktadır. Diğer içerik ve materyaller için de birçok etkileşim aracı
geliştirilmiştir. Ancak yapılan bütün bu etkileşimler standart yapıda olup
kişinin anlayış ve algısına özel cevap verememektedir.
Önermekte olduğumuz sistem,
sunulan içerik ve materyallerde öğrencinin eksik kaldığı veya anlamadığı nokta,
konu ve bölümlerden iletilmesi istediği kişi veya kişilerin cevap verebileceği
şekilde tasarlanmasını içermektedir. Öğrenci, belirtmiş olduğu noktaya kimin,
ne şekilde(hangi tür içerik ve materyal ile) ve hangi zamana kadar cevap
vermesi gibi bir takım özellikler ekleyebilir. Aynı öğrenci, sonraki aşamada
ise verilen cevaplardan kendine uygun olanı bulduğu esnada cevabı onaylayarak
daha fazla cevap verilmesini durdurabilir ve kendine verilen cevapları, başka insanlarla
her türlü platformda paylaşarak eğitimin kalitesini sürekli artırabilir.
Bu sistemin bir diğer özelliği
ise çevrimdışı çalışmayı desteklemesidir. İnternet bağlantısının olmadığı bir
anda, öğrenci vurguladığı noktayı sisteme girebilir. İnternet bağlantısı
geldiği esnada ilgili güncelleme ve etkileşimler başlar ve sistem cevapları
öğrencilere sunar.
Bulgular: Sistem öneri olarak ifade edildiği için herhangi bir
bulgu ile karşılaşılmamıştır.
Sonuç ve Öneriler: Sistemlerin geliştiği, teknolojinin ilerlediği
ve sosyal medya ile sosyal paylaşım sitelerinin çok aktif kullanıldığı bu
günlerde, açıköğretim ve uzaktan eğitim ile yüzbinler ve milyonlara hitap eden
yapıların, öğretimin daha sağlıklı ve etkili şekillerde verilebilmesi için çok
çeşitli arayışlara girmesi gerekmektedir. Önerilen sistem, hem iletişim hem de
etkileşim açısından alternatif bir çözüm olmakla birlikte öğrencilerin
talepleri ve eksik oldukları noktaları tamamlama noktalarından çok önemli bir
görev üstlenecektir. Ayrıca eğitim ve öğretime farklı bir soluk getirerek,
anlaşılmayan hiçbir nokta bırakmamaya çalışmaktadır.
The English summary of the
article should be between 250-400 words, in Times New Roman font, 12 pt and
single-spaced. There should not be a reference in the abstract.
Purpose: During
the pandemic period, the training and education desired to be given with open
education and distance education are interrupted due to a number of problems.
At the beginning of these problems are the lack of interaction and
communication in the content and materials presented, hardware and software
infrastructure deficiencies, being unfamiliar with online communication tools,
and insufficient trust in measurement and evaluation. Each specified problem
should be studied separately and necessary solutions should be suggested. In
this study, a system is proposed to increase interaction and communication in
the content and materials presented. The number of students enrolled in open
education and distance education has exceeded hundreds of thousands. For this
reason, instructors cannot explain the subject that each student does not
understand and comprehend one by one. However, with the proposed system, each
student who is exposed to the content and materials will mark (emphasize) the
point, topic and part that he does not understand, and wait for the answers of
both the educator, other students, and outsiders.
Method: Today, many educational institutions and organizations carry out
various studies to prepare interactive content and materials. In some of these
studies, various interactions such as asking the information explained in the
video, taking an exam on the information transferred during the live lesson,
sharing resources, giving place to animated narrations, and explaining the
subject by the student can be provided. Similarly, various resources such as
exam, animation, link, presentation are placed at almost every point of textual
documents. Many interaction tools have also been developed for other content
and materials. However, all these interactions are in a standard structure and
cannot respond specifically to the understanding and perception of the person.
The system we propose includes designing the content and materials presented in
such a way that the person or people who want to be conveyed can respond from
the points, topics and sections that the student lacks or does not understand.
The student can add a number of features such as who responds to the point he
has stated, in what way (with what type of content and material) and by what
time. In the next stage, the same student can stop giving more answers by
confirming the answer when he finds the answer that is suitable for him, and
can constantly increase the quality of education by sharing the answers given
to him with other people on all kinds of platforms. Another feature of this
system is that it supports offline operation. At a time when there is no
internet connection, the student can enter the point he has highlighted into
the system. As soon as the internet connection comes, the relevant updates and
interactions start and the system presents the answers to the students.
Results: Since the system was expressed as a recommendation, no findings were
encountered.
Conclusion and Suggestions: In these days when systems are developing,
technology is advancing and social media and social networking sites are used
very actively, structures that appeal to hundreds of thousands and millions of
people with open education and distance education need to search for a variety
of ways to provide education in a healthier and more effective way. Although the
proposed system is an alternative solution in terms of both communication and
interaction, it will undertake a very important task in terms of completing the
students' demands and missing points. In addition, it tries not to leave any
unintelligible points by bringing a different breath to education and training.
Key words: Open Education, Distance Education, Alternative,
Interaction, Communication.