Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.32, ss.979-1007, 2018 (Hakemli Dergi)
Eğitim dinamik bir yapıya sahiptir. Eğitim kurumları geleneksel
programları yanında fonksiyonel bilgiye ve nitelikli insan gücünün
yetiştirilmesine katkılar sağlamalıdır. Çalışmada çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de
yükseköğretimin finansman yapıları incelenmiştir. Araştırmada çıktı odaklı
BCC modeli ile Veri Zarflama Analizi yapılarak Türkiye’deki 65 devlet
üniversitesinin 2014 ve 2015 yılları etkinlik ölçümleri göreceli olarak
hesaplanmıştır. Çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin
finansman yapılarının incelenmesi ve Veri Zarflama Analizi ile verimliliklerinin
karşılıklı olarak değerlendirilmesidir.