Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.19, sa.2, ss.321-334, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, görsel sanatlar öğretmeni adaylarının görsel okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve görsel okuryazarlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre etkilenip etkilenmediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 172 öğrenciden oluşturulmuştur. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın verilerini toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Görsel Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda görsel sanatlar öğretmen adaylarının görsel okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık saptanmazken, sınıf düzeyine paralel olarak artan anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Görsel Okuryazarlık, Okuryazarlık, Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlar
Öğretmeni Adayı
The study aimed to determine visual literacy levels of the teacher candidates and also to find out whether the visual literacy levels effects by some variables or not. The study group was consisted of 172 students who were educating in the Visual Art Education Department of Kazım Karabekir Education Faculty. General Screening Model was used for the research performing, and data were collected by The Personal Information Form and the Visual Literacy Form. The results show that visual literacy levels of the teacher candidates were advanced. Considering gender there wasn’t any changes, but considering class level, there were meaningful changes with class level increasing.
Key words: Visual Literacy, Literacy, Art Education, Teacher Candidate of Visual Arts.