Erciyes Üniv. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, sa.1, ss.345-356, 2020 (Hakemli Dergi)
Yenilik; sıklıkla vurgulanan, üzerinde düşünülen ve politikalar geliştirilen değerli bir
konudur. Çünkü yenilik hem işletmeler için hem devletlerin kalkınmaları için hayati değeri olan bir
koşul olarak kabul edilmektedir. Böylece; hacmi ne olursa olsun tüm işletmelerin yenilikçilik namına
örgütsel ve stratejik olarak kendilerini gözden geçirmeleri ve değerlendirmeleri beklenmektedir.
Burada; işletme yöneticilerinin eğitim düzeylerinden ve cinsiyetlerinden ileri gelebilecek bakış açısı ve
tutum önem kazanmaktadır. Belirtilen önemli noktalardan hareketle bu çalışmada; İstanbul ilinde
faaliyetler göstermekte olan ve temel iştigal alanı tasarım ve reklamcılık olan işletme yöneticileri
üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; eğitim düzeyi ve cinsiyet değişkenlerinin
yenilikçi stratejiler belirlenirken anlamlı farklar meydana getirdiği anlaşılmıştır. Buradan hareketle;
eğitim düzeyi yüksek bireylerin yenilikçi stratejiler belirlenirken daha çekingen davrandıkları; kadın
yöneticilerin ise yenilikçi stratejiler belirlenirken geri planda kalmamaları için bazı şartlara ihtiyaç
duydukları değerlendirmesi yapılmıştır. Bu sonuç ve değerlendirmeler; eğitim düzeyi yüksek küçük
işletme yöneticilerinin işletme amaç ve hedeflerinden aline (yabancılaşma) olabildiklerini ve kadın
yöneticilerin ise bir cam tavan sendromu ile karşılaşabildikleriyle ilgili soruları akıllara getirmiştir. Bu
bağlamda; küçük işletme yöneticilerinin özellikle sistemi doğru okuma noktasında edinecekleri bilgi
ve becerilerini geliştirebilecek önerilerde bulunulmuştur. Söz konusu önerilere uygun olarak;
işletmecilik eğitimi veren bölüm ve programlar için güzel fikirler sunulmuştur.
Innovation is a valuable subject that is frequently emphasized, considered and policies
developed. Because innovation is a vital condition for development of business and states. Thus,
regardless of the size of business, it is expected to business review and evaluate themselves
organizationally and strategically for innovation. At this point, paradigm and attitude may be arise from
the educational degree and gender of business managers become important. So, in this study; survey
method was applied to business managers who be active in İstanbul and whose core competence is
design and advertising. As a result; it has been understood that education degree and gender variables
create meaningly differences on innovative strategies. From this point of view, when determining
innovative strategies, highly educated managers are more timid; women managers need some condition
for in order not to be excluded. These results and evaluations bring to mind questions about highly
educated managers having small business may be alienation from business goals and objectives, women
managers may face glass ceiling syndrome. In this context; suggestions have been submitted to improve
the business managers’s knowledge and skills about especially reading of systems correctly. In
accordance with these suggestions; good ideas are presented for departments and programs providing
administrative education.