Dijital Çağda Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama


Creative Commons License

SİVRİKAYA M. H., BİRİCİK Y. S.

Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.148-156, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma grubunu; Atatürk Üniversitesi’nde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Spor Bilimleri Fakültesinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören 92 kadın ve 281 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmaktadır. Teknoloji Kullanım Ölçeği (Technology Usage Scale) Zincirkıran ve Tiftik (2014) tarafından geliştirilen Aksoy (2018) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği test edilen beşli likert tipinde ve 13 maddeden oluşan bir ölçektir. Verilerin analizinde katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi; cinsiyet değişkenine göre teknoloji kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Bölüm, sınıf durumlarına göre teknoloji kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek öğrencilerin teknoloji kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bölüm değişkeni irdelendiğinde öğrencilerin teknoloji kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır.