Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.148-156, 2019 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanım düzeylerinin
incelenmesidir. Araştırma grubunu; Atatürk Üniversitesi’nde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Spor Bilimleri
Fakültesinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde
öğrenim gören 92 kadın ve 281 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmaktadır. Teknoloji Kullanım Ölçeği
(Technology Usage Scale) Zincirkıran ve Tiftik (2014) tarafından geliştirilen Aksoy (2018) tarafından geçerlilik
ve güvenilirliği test edilen beşli likert tipinde ve 13 maddeden oluşan bir ölçektir. Verilerin analizinde
katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi; cinsiyet değişkenine göre teknoloji kullanım
düzeylerinin karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Bölüm, sınıf durumlarına göre teknoloji
kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek öğrencilerin teknoloji kullanım düzeyleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bölüm değişkeni irdelendiğinde öğrencilerin teknoloji kullanım
düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır.