10. Uluslararası 14. Ulusal Ebelik Öğrencileri Kongresi’, Tokat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, ss.9
ÖZET
Amaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerine verilen bebek
masajı eğitiminin bebek masajı bilgi düzeylerine etkisini belirlemek amacı ile
yapıldı.
Yöntem: Randomize
kontrollü olarak yapılan çalışmanın
örneklemini bir üniversitenin ebelik bölümünde öğrenim görmekte olan 32 (deney
grubu=16; kontrol grubu=16) öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda olan
öğrencilere bebek masajı eğitimine yönelik eğitim verildi, kontrol grubuna
herhangi bir eğitim yapılmamıştır. Öğrencilere tanımlayıcı bilgi formu ve ön
test uygulanmış, video gösterimi ve araştırmacı tarafından maket üzerinde masaj
uygulaması yapılmıştır. Devamında öğrencilere maket üzerinde masaj uygulamasını
yaptırıldı ve uygulamalar bittikten sonra araştırmacılar tarafından masaj evrelerini bilme,
doğru şekilde uygulama durumu son test formuna kaydedilmiştir. Veriler
Tanımlayıcı Bilgi Formu, Masaj Bilgisi Değerlendirme Ön Test- Son Test Formu
ile toplanmıştır. Çalışmamızın bulgularının toplanmasına devam edilmektedir.
Bulgular: Katılımcıların %68,8’inin geliri giderine denktir ve
%62,5’i KYK’ da kalmaktadır. Katılımcıların %93,3’ü çekirdek ailede
yaşamaktadırlar, tamamı daha önce bebek masajını duymuşlardır, bebek masajını
%50’sini sosyal medyadan duymuştur, %62,5’i bebek masajını yapabileceğini
düşünmektedir ve %87.5’i bebek masajı konusunda kendisini yeterli
hissetmektedir. Katılımcıların yaş ortalaması 21.69±1.25’tir. Eğitim sonrası
deney ve kontrol grubu arasında bebek masajı eğitiminin bilgi düzeyleri
(p=0.001) puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır.
Sonuç: Çalışmamızda bebek masajı eğitiminin öğrencilerin
bebek masajına yönelik bilgi düzeylerinin artışında olumlu etkisi olmuştur.
Masaj bilgisini arttırmak için öğrencilerine verilen eğitimin etkin olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilere bebek masajı tanımaya yönelik eğitim, danışmanlık,
kurs gibi etkinliklerin sağlanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Bebek masajı, ebelik, eğitim