ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, cilt.26, ss.353-365, 2020 (Hakemli Dergi)
Araştırmada, müzik öğretmenliği lisans programında yer alan
piyano eğitimi dersini alan öğrencilerin ve bu dersi yürüten
öğretim elemanlarının beklentilerini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, 3 farklı müzik
eğitimi anabilim dalında öğrenim gören ve piyano eğitimi
derslerini alan öğrenciler ve bu anabilim dallarında görev yapıp,
piyano eğitimi derslerini yürüten öğretim elemanları ile çalışma
gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, tarama modeli kullanılmış ve veriler modele uygun
olarak görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Veriler, içerik analizi
ve yüzde-frekans olarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme
aşamasında, öğrenci ve öğretim elemanlarının beklentileri ortaya
konulmuş, elde edilen veriler ışığında iki grubun beklentileri
birbirleri ile karşılaştırılmıştır.
Sonuç olarak çalışmanın, piyano eğitimi dersine yönelik elde
edilen beklentiler ışığında ortak bir kalite gelişimi sağlanabilirliği
açısından önem taşıdığı ve piyano eğitimi dersinin kalitesini
artırmak için yol gösterici olduğu düşünülmektedir.