Tüketicilerin Et Alma Yeri Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Erzurum İli Örneği.


Creative Commons License

KADANALI E., İKİKAT TÜMER E., DAĞDEMİR V., MİRAN B.

IX. Tarım Ekonomisi Kongresi, Şanlıurfa, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2010, ss.320-325

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.320-325
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada Erzurum ilinde tüketicilerin et satın alım yeri tercihlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Koşullu Logit modeli kullanılmıştır. Tüketicilerin et alırken satış yerinde ürün çeşitliliğinin fazlalığına, satıcı ile arasında güvene dayalı bir ilişkinin varlığına ve fiyatların düşük olmasına önem verdikleri tespit edilmiştir. Tüketicilerin gelir düzeyi ile et alım yeri tercihi arasında ilişki olmadığı belirlenmiştir.