SANAT EĞİTİMİNİN GÖRSEL UZAMSAL ZEKÂ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ


Taşar E., Bulat S.

SANATSAL ARAŞTIRMALAR, MUSTAFA BULAT,ÖNDER YAĞMUR, Editör, https://www.detayyayin.com.tr/, Ankara, ss.94-102, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: https://www.detayyayin.com.tr/
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.94-102
  • Editörler: MUSTAFA BULAT,ÖNDER YAĞMUR, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

SANAT EĞİTİMİNİN GÖRSEL UZAMSAL ZEKÂ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Esra TAŞAR1

Serap BULAT2

ÖZET

Sanat soyut fikirleri somut bir biçimde temsil etmeyi sağlamaktadır. Yaratıcı fikirler üretmenin ve yeteneği kullanmayı öğrenmenin yolu sanat eğitimin-den geçmektedir. Tarihsel süreçte mevcut iktidarın, ekonomik dengelerin, sosyo-kültürel verilerin ve toplumsal düzenin dinamiklerine göre biçimlenen sanat, tahakküm altında olduğu bir ortamda dahi sahip olduğu değiştirici, dö-nüştürücü ve devrimci yapısını görünür kılabilme potansiyeli olan güçlü bir eylem alanıdır . Gözlemlemek, analiz etmek, farklı ba-kış açılarından değerlendirmeler yapmak, çok yönlü düşünme yeteneğinin kazanılması sanat eğitiminin getirilerindendir. Sanatı keşfetmek demek izle-yicilerin farklı bakış açılarından bakmalarını sağlamak demektir yani yüzey-sel bir seviyeden daha derinlemesine analiz etmeye teşvik etmektedir. Sanat eğitimi verilirken temel sanat ilke ve temel sanat öğelerinin uzamsal düşün-medeki etkileri ve katkıları oldukça fazladır. Sanatın gelişiminde ortaya çıkan farklı bakış açıları belli sanat akımlarını meydana getirmiştir. Bu sanat akım-larında çok yönlü düşünmeye ve görmeye teşvik eden sanat akımı Kübizm olmuştur. Picasso gibi sanatçıların öncülüğünü yaptığı bir hareket olan Kü-bizm sanat alanında tamamlayıcılık ve çok yönlü bakışın geliştirilmesine se-bep olmuştur.