Hemşirelik ve İnsanı Anlama Sempozyumu-2, Erzurum, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2022, ss.6-7
Amaç: Bu araştırma sanal gerçeklik teknoloji ile verilen eğitimi değerlendirmek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Çalışmanın evrenini 01.05.2022- 31.06.2022 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin
hemşirelik fakültesinde öğrenim gören ve sanal gerçeklik gözlüğü kullanarak “Temel Bakım ve Klinik
Beceriler” dersi kapsamında ventrogluteal ilaç uygulama eğitimi alan (70) öğrenciler oluşturdu.
Örneklemini ise belirtilen tarihlerde çalışmanın yapıldığı bölümde öğrenim gören ve sanal gerçeklik
gözlüğü kullanarak ventrogluteal ilaç uygulama eğitimi alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden
öğrenciler (12) oluşturdu. Örneklem büyüklüğü verilerin doygunluğa erişimine bağlı olarak belirlendi.
Veriler doygunluğa erişince veri toplanması durduruldu. Araştırmada araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu ve sosyodemografik form yüz yüze görüşme
yöntemiyle kullanıldı. Niteliksel yaklaşıma dayalı bu araştırmada, görüşmelerden elde edilen verilerin
yazılı çözümü ve görüşme çıktıları üzerinden betimsel analiz yapıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan bireylerin %58.3 ‘ünün 18-19 yaş aralığında, %83.3‘ünün kadın,
%75’inin okul ortalamasının 2.60-4.00 arasında, %83.3’ünün bilgisayar oyunu oynamadığı ve
tamamının sanal simülasyon oyunu oynamadığı belirlendi. Çalışmada, ‘sanal simülasyonun doğasına
yönelik sorunlar, sanal simülasyonun kalıcılık ve bütünlük gücü, sanal simülasyonun geniş uygulama
alanlarında uygulanabilirliği, sanal simülasyonun tekniğe özgü sorunlar, gerçek ortamda olma
hissiyatının gücü, sanal simülasyona yönelik duygular’ olmak üzere 6 adet tema ortaya çıktı.
Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin sanal gerçeklik teknoloji ile verilen eğitimi genel olarak olumlu
yönde değerlendirdikleri ve yalnızca simülasyon tekniğine ve doğasına ilişkin sorunlar farkettikleri
bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik eğitimi, sanal gerçeklik, ihtiyaç analizi