Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği).


Creative Commons License

Ozan C., Bektaş F.

Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.15, sa.1, ss.51-66, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 15 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.51-66
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve ailelerin gelir seviyesi değişkenleri açısından farklılaşma durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi`nde 2008-2009 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden 144`ü erkek, 124`ü bayan toplam 368 öğrenciye Acat ve Yenilmez (2004) tarafından oluşturulan “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri” ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinde cinsiyet faktörüne göre ölçeğin yirmi üç maddesinden altı maddesinde bayanların lehine anlamlı fark bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre ise sadece bir maddede anlamlı fark bulunmuştur. Öğrencilerin ailelerinin gelir düzeyine göre öğretmenliğe karşı motivasyon seviyelerinde de ölçeğin sadece iki maddesinde anlamlı farklılığa rastlanmıştır.

In this study, whether the motivational level of pre-service teachers about teaching profession has any differences in terms of certain variables including gender, educational level, and the economic level of their parents. For this purpose, a scale “the motivational level of pre-service teachers about teaching profession”  designed by  Acat  and Yenilmez (2004) was conducted to 144  male and 124 female first and fourth year students at the Ataturk University, Education Faculty of Kazim Karabekir in 2008-2009 education year. In the study, as for the motivational level of these students according to the gender difference, positive significant differences in 6 items of totally 23 items for the female students were seen. According to the educational level, in only one item a significant difference was found, as for the family income, in only two items of the scale, students displayed significant differences.