Bu
araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları (YİBO) ile normal eğitim veren
ilköğretim okulları (İO) ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri
açısından karşılaştırılması ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ömeklemini Erzurum iline bağlı üç ilçedeki yatılı ilköğretim bölge okulları
ile yine bu ilçelerdeki birer ilköğretim okulunun II. kademesinde öğrenim görmekte olan ve seçkisiz olarak belirlenen toplam 451 öğrenciden oluşturulmuştur.
Ömeklem grubuna
"Saldırganlık Ölçekleri" testi uygulanarak, veriler SPSS istatistik
programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak; YİBO öğrencilerinin "kendine
dönük ve antisosyal saldırganlık" düzeyleri yüksek bulunmuştur.
Cinsiyetler açısından ayrı ayrı değerlendirildiğinde yatılı kızların
"kendine dönük saldırganlık'' düzeyleri diğer kız öğrencilerden, yatılı
erkek öğrencilerin ise "antisosyal saldırganlık" düzeyleri diğer
erkek öğrencilerden yüksek
bulunmuştur. Yatılı kızların
antisosyal saldırganlık puanları ile normal öğrenim gören erkeklerin antisosyal
saldırganlık puanlan arasında fark bulunmamıştır. Normal
okullarda alt sınıflarda dolaylı saldırganlık puanları yüksek iken yatılı
okullarda alt ve üst sımflar açısından bir fark bulunmamıştır.
Bu
araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları (YİBO) ile normal eğitim veren
ilköğretim okulları (İO) ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri
açısından karşılaştırılması ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ömeklemini Erzurum iline bağlı üç ilçedeki yatılı ilköğretim bölge okulları
ile yine bu ilçelerdeki birer ilköğretim okulunun II. kademesinde öğrenim görmekte olan ve seçkisiz olarak belirlenen toplam 451 öğrenciden oluşturulmuştur.
Ömeklem grubuna
"Saldırganlık Ölçekleri" testi uygulanarak, veriler SPSS istatistik
programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak; YİBO öğrencilerinin "kendine
dönük ve antisosyal saldırganlık" düzeyleri yüksek bulunmuştur.
Cinsiyetler açısından ayrı ayrı değerlendirildiğinde yatılı kızların
"kendine dönük saldırganlık'' düzeyleri diğer kız öğrencilerden, yatılı
erkek öğrencilerin ise "antisosyal saldırganlık" düzeyleri diğer
erkek öğrencilerden yüksek
bulunmuştur. Yatılı kızların
antisosyal saldırganlık puanları ile normal öğrenim gören erkeklerin antisosyal
saldırganlık puanlan arasında fark bulunmamıştır. Normal
okullarda alt sınıflarda dolaylı saldırganlık puanları yüksek iken yatılı
okullarda alt ve üst sımflar açısından bir fark bulunmamıştır.