ERPA International Congresses on Education, Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.66
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının mesleki bilgilerinin gelişimleri ile ilgili farkındalıklarının
öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’de bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik
Öğretmenliği bölümünün dördüncü sınıfında öğrenim gören 8 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri
öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında toplanmıştır. Bu süreçte öncelikle öğretmen adaylarının ders öğretimleri dönem
boyunca toplam 4 kez gözlemlenmiş olup, öğretmen adaylarına anlatımlarına ilişkin dönütler verilmiştir. Daha sonra
araştırmacı tarafından hazırlanan öz-değerlendirme formu öğretmen adayları tarafından doldurulmuştur. Çalışmada
gözlemler, öğretmen adaylarının öz-değerlendirme formuna ilişkin yaptıkları açıklamalarını teyit etmek amacıyla
kullanılmıştır. Çalışmanın verileri betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretme n
adaylarının, öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında kendi gelişimlerinin çoğunlukla farkında oldukları ancak bu
gelişimlerinin yeterli düzeyde olmadığının farkında olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: öğretmen adayı, öğretmenlik bilgisi, öz-değerlendirme, öğretmenlik uygulaması.