The International New Issues In Social Sciences, cilt.7, sa.1, ss.109-136, 2019 (Hakemli Dergi)
Küreselleşme ve hızla artan teknolojik gelişmeler hizmet sektörü olan sigortacılığı ülke
ekonomilerinin merkezine taşımıştır. Ülkenin sigorta hizmetindeki gelişmişlik düzeyi
ülke ekonomilerinin gelişmişlik düzeyi ile doğru orantılıdır. Bununla birlikte ülkemizde
finans piyasaları içerisinde sigortacılık sektörünün payı oldukça azdır. Ülkemizde
sigortacılık sektörünün gelişimi, ekonomimizin gelişimine bağlı olarak büyümekte ve
ekonomiden aldığı pay giderek artmaktadır.
İşletmeler açısından ise bir dine mensup tüketicilerin satın alma davranışı esnasında,
dinin gereği nasıl bir tutum göstereceği ve bu davranış esnasında ortaya çıkabilecek
riskler işletmeler tarafından önceden bilinmelidir. Çünkü işletmeler için en önemli
sermaye müşterileridir. Günümüz yoğun rekabet ortamında müşterilerin, ürünlere
karşı tutumlarının bilinmesi rekabet avantajı sağlayarak işletme için kâr elde etme
yolunu açmaktadır. Dünyada 1.6 milyar Müslüman nüfusu önemli bir pazar
oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra ülkemizde de %95 müslüman nüfusun olduğu göz
önüne alınınca, tüketici davranışlarının dindarlık açısından incelenmesi önem arz
etmektedir. Bu nedenle dini tutumlar işletmeler için öncelik gerektiren ve göz ardı
edilmeyen bir durumdur. Dindarlık konusu pazarlama literatürü açısından incelendiğinde tüketici davranışlarına ve bunun doğal bir sonucu olarak satın alma
kararlarına etki eden kültürün önemli bir alt boyutu olduğu görülmektedir.
Globalization and rapidly increasing technological developments have brought the
insurance sector, which is the service sector, to the center of the national economies.
The level of development of the country in insurance service is directly proportional to
the level of development of the economies of the country. However, the share of the
insurance sector in the financial markets in our country is quite low. The development
of the insurance sector in our country is growing due to the development of our
economy and the share of the economy is increasing.
In terms of enterprises, during the purchasing behavior of consumers belonging to a
religion, what attitude they are going to adopt according to the religion and the risks
that may arise during this behavior should be known by the enterprises. Because the
most important capital for the enterprises is the customers. In today's intensely
competitive environment, knowing the attitudes of the customers towards the
products provides a competitive advantage and opens the way for making a profit for
the enterprise. The world's 1.6 billion Muslim population constitutes an important
market. In addition, considering the 95% Muslim population in our country, it is
important to examine consumer behavior in terms of religiosity. Therefore, religious
attitudes are a matter of priority for businesses and are not neglected. When the
subject of religiosity is examined in terms of marketing literature, it is seen that there
is an important sub-dimension of the culture which affects the consumer behaviors
and purchasing decisions as a natural result