HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DERSLERİN YENİDEN TASARIMI: TERS YÜZ SINIF YÖNTEMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ NELERDİR?


Özkan Ç. G., Turan Z., Demirbağ B. C.

Palandöken Uluslararası Hemşirelik Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 24 Ekim 2019 - 26 Nisan 2020, ss.309-310

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.309-310
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı Hemşirelik Esasları dersinin “Ters Yüz Sınıf” yöntemi ile öğretimine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir.

Yöntem: Çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmış olup, çalışmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen hemşirelik birinci sınıfta öğrenim gören 35 öğrenci oluşturmuştur. “Hemşirelik Esasları” dersi kapsamında 4 hafta boyunca “Ters Yüz Sınıf” yöntemi ile dersler gerçekleştirilmiş ve derse ilişkin etkinlikler, uygulamalar ve değerlendirmeler ders esnasında laboratuvar ortamında

yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrenci bilgi formu ve “Ters Yüz Sınıf” yöntemine ilişkin öğrencilerinin görüşlerinin sorgulandığı

görüş anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır.

Bulgular: Çalışma sonucunda, öğrencilerin %60’ının ders saatleri dışında, %57’sinin ise ders esnasında dersin öğretim elemanı ile

5’den fazla sayıda iletişime geçtiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin %77’si ders esnasında arkadaşları ile 5’den fazla sayıda çalışma

fırsatı bulmuştur. Öğrencilerin tamamı yapılan işbirlikli grup çalışmalarının derse karşı motivasyonlarını ve konuyu öğrenmelerini

olumlu yönde etkilediğini, kullanılan “Ters Yüz Sınıf” yönteminin dersi eğlenceli hale getirdiğini, öğrenmeyi kolaylaştırdığını,

hemşirelik esasları dersi için gerekli bir yöntem olduğunu belirtmişlerdir. Bunlara ek olarak, öğrencilerin %91’i yöntemin dersin

kalıcılığını artırdığını, %97’si klasik yönteme göre daha etkili olduğunu ve derse karşı bakış açılarını olumlu yönde etkilediğini

belirtmiştir.

Sonuç: Ters yüz sınıf yönteminin öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını ve ders esnasında arkadaş/ öğretim elemanıyla olan etkileşimlerini arttırdığı, dersi eğlenceli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve bilginin kalıcılığını artırdığı tespit edilmiştir.

Aim: The aim of this study is to determine the nursing students’ views on “Flipped Classroom” method. Method: In the study, case study method was used and the sample of the study consisted of 35 first-year nursing students, selected using purposeful sampling method. The courses were taught with the “Flipped Classroom” method for four weeks. A student information form and a questionnaire examining the students’ experiences and views concerning the “Flipped Classroom” method were used to collect data. In the data analysis, descriptive analysis methods were used.

Results: It was determined that 60% of the students contacted with the relevant instructor more than five times outside course hours and 57% during the course. Moreover, 77% of them had the opportunity of studying with their friends more than five times during the course. All of the students stated that the cooperative group studies affected their motivation towards the course and learning the subject positively, and the “Flipped Classroom” method made the course fun. Additionally, 91% of the students indicated that the method increased the permanence of the course and 97% stated that the method was more effective than the classic method and affected their viewpoint of the course positively.

Conclusion: It was determined that the Flipped Classroom method increased the students’ motivation towards the course and their interaction with their friends/instructor during the course, made the course fun, facilitated learning and increased the permanence of knowledge.