Metaverse ve Endüstri 4.0'ın Sporcu Beslenmesi ve Fiziksel Aktivite Üzerindeki Etkisi


Creative Commons License

Dertli M. E., Dertli Ş.

Dijital Çağda Spor Araştırmaları II, fatih kıyıcı,vahdet alaeddinoğlu,yunus sinan biricik, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.33-52, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Özgür Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Gaziantep
  • Sayfa Sayıları: ss.33-52
  • Editörler: fatih kıyıcı,vahdet alaeddinoğlu,yunus sinan biricik, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde dijital dönüşüm teknolojileri ile birlikte beslenme, fiziksel aktivite ve egzersiz alışkanlıkları da değişim ve gelişim göstermektedir. Özellikle bu durum yeni teknolojik trendlerden biri olan metaverse teknolojisinin beslenme ve spor ile bütünleşmesinin gerekliliğini açıkça ortaya koymaktadır. Çünkü sporcular için beslenme, fiziksel aktivite ve teknoloji arasındaki etkileşim önem arz etmektedir. Bu bakımdan spor, beslenme, dijital dönüşüm konusu en dikkat çeken konular arasındadır. Önceki çalışmalara bakıldığı zaman literatürde araştırma konusuna yönelik eksiklikler bulunduğu tespit edilmektedir. Bu çalışma metaverse’ün sporcu beslenmesi ve sporcu sağlığına yönelik etkisinin araştırılması ve belirlenmesi açısından özgün bir çalışmadır. Dolayısıyla bu araştırmanın temel amacı spor endüstrisinde yaşanan dijital dönüşümün sporcu performansı ve beslenmesi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda endüstri 4.0 ve metaverse’ün sporcu sağlığına ve beslenmesine etkisi ikincil verilerden yararlanarak teorik çerçevede sunulmaktadır. Çalışma sonucunda spor ve sağlığın disiplinlerarası çalışma alanı olduğu belirlenmektedir. Spor ve sağlık arasındaki doğrudan ilişki uzun ve sağlıklı yaşamı beraberinde getirmektedir. Sporcuların performanslarının ve verimliliklerinin geliştirilmesinde beslenmenin önemli rol oynadığı bulgusuna ulaşılmaktadır. Bu doğrultuda endüstri 4.0’da yaşanılan değişim ve dönüşümlerin sporcuların beslenmesine, sağlığına ve performansına katkı sağlayacağı sonucuna ulaşılmaktadır. Fakat endüstri 4.0 ile metaverse’ün sporcu beslenmesi ve sporcu sağlığına yönelik etkisi net bir şekilde belirlenememektedir. Çünkü bazı çalışmalarda metaverse’ün beslenme,