Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü.


Creative Commons License

Topcu Y., Işık H. B., Dağdemir V.

ATATÜRK UNIVERSITY JOURNAL OF AGRICULTURAL FACULTY, cilt.2, sa.33, ss.207-214, 2007 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 33
  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: ATATÜRK UNIVERSITY JOURNAL OF AGRICULTURAL FACULTY
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Agricultural & Environmental Science Database
  • Sayfa Sayıları: ss.207-214
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital devrim ve bilginin kullanımını hedef alan yeni ekonomi anlayışı, bütün sektörlerde olduğu gibi gıda ürünleri

piyasasında önemli değişiklikler yaratmaktadır. Yaşanan bu değişim, üretim ve pazarlama alanında da değişikliklere neden

olmuştur. Gıda imalatçıları ve perakendeciler yoğun bir rekabet ortamında hem tüketicilerin değişen satın alma davranışlarına hem

de teknolojik yeniliklere uyum sağlamak için yeni taktik ve stratejiler geliştirmektedirler. Gıda ürünlerini arz edenler, bütünsel

pazarlama kapsamında CRM, marka ve kategori yönetimi ile müşteri memnuniyeti ve bağımlılığı oluşturarak, müşterilerin yaşam

boyu değerlerine sahip olarak ve uzun dönemde piyasada kalma arzusu ile hareket ederek, ekonominin bütün dinamiklerine faydalı

olabilir.