XI. Tarım Ekonomisi Kongresi, Samsun, Türkiye, 05 Eylül 2014, ss.1333-1339
Bazı tarım ürünleri için ürünün menşei, tüketiciler için önemli olabilmektedir. Et ve et ürünleri de bu tarım ürünleri
içerisinde yer almaktadır. Bazı tüketicilerin neden tercihlerinde bu eğilimde olduklarını anlamak önemli olacaktır. Bu
çalışmada CETSCALE kullanılarak tüketicilerin et ve et ürünleri için etnosentrizm düzeylerinin ve bu eğilimin et ve
et ürünlerine yönelik değerlendirmelerinde etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Erzurum ilinde 288
tüketici ile anket yapılmıştır. Buna göre, tüketicilerin yüksek düzeyde etnosentrizm (%60,7) eğiliminde oldukları
belirlenmiştir. Ayrıca 15 değişkene faktör analizi uygulanarak 2 faktöre indirgenmiştir. Toplam varyansın %62,65’ini
bu faktörlerin açıkladığı belirlenmiştir.