Et ve Et Ürünleri Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizminin Belirlenmesi Erzurum İli Örneği


Creative Commons License

KADANALI E., DEMİR N., DAĞDEMİR V., AŞKAN E.

XI. Tarım Ekonomisi Kongresi, Samsun, Türkiye, 05 Eylül 2014, ss.1333-1339

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Samsun
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1333-1339
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bazı tarım ürünleri için ürünün menşei, tüketiciler için önemli olabilmektedir. Et ve et ürünleri de bu tarım ürünleri içerisinde yer almaktadır. Bazı tüketicilerin neden tercihlerinde bu eğilimde olduklarını anlamak önemli olacaktır. Bu çalışmada CETSCALE kullanılarak tüketicilerin et ve et ürünleri için etnosentrizm düzeylerinin ve bu eğilimin et ve et ürünlerine yönelik değerlendirmelerinde etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Erzurum ilinde 288 tüketici ile anket yapılmıştır. Buna göre, tüketicilerin yüksek düzeyde etnosentrizm (%60,7) eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca 15 değişkene faktör analizi uygulanarak 2 faktöre indirgenmiştir. Toplam varyansın %62,65’ini bu faktörlerin açıkladığı belirlenmiştir.