DOWN SENDROMLU İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN ÖZEL HAREKET EĞİTİMİNİN KIZ VE ERKEK ÖĞRENCİLERİN TEMEL BECERİLERİNDEKİ GELİŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI


Creative Commons License

Şirinkan A.

3RD INTERNATIONAL ARTEMIS CONGRESS ON HEALTH AND SPORTS SCIENCES, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Mart 2023, ss.118-124

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.118-124
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet Amaç: down sendromlu ilkokul öğrencilerine uygulanan özel hareket eğitiminin kız ve erkek öğrencilerin temel becerilerindeki gelişiminin araştırılmasıdır. Materyal ve Metot: Araştırma için down sendromlu 12 erkek ve 10 kız öğrenci belirlendi. Öğrenciler 6-9 yaş grubu arasından seçildi. Araştırma için velilerden izin alınarak özel hazırlanan hareket eğitimi programı uygulandı. Araştırmada uygulanacak özel hareket eğitim programı özel eğitim bölümü ve beden eğitimi ve spor bölümü öğretim elemanları tarafından oluşturuldu. Özel hareket eğitim programı, temel motorsal beceriler (yürüme, koşma, sıçrama, sekme, durarak uzun atlama ile top sektirme, top fırlatma, atılan topu tutma, atılan topa raketle vurma ve ayakla topa vurma) Araştırma 4 ay, 8 hafta, haftada 4 gün ve her çalışma 40-50 dakika süreyle uygulandı. Analiz: Araştırmaya başlamadan önce çocuklara ön test yapıldı. Araştırma süreci sonunda son test yapılarak karşılaştırıldı. Ayrıca bir gözlem formu hazırlandı. Gözlem formu 8 sorudan oluşturuldu. Gözlem formuyla ilgili ilk veriler çalışmalara ilk başlandığında alındı. Çalışmanın sonunda gözlem verileri yeniden alındı. Yapılan 2 gözlem sonuçları yorumlanarak analiz edilip raporlandırıldı. Araştırma analizi SSPS.16 programında analiz edildi. Erkek ve kız çocuklarının karşılaştırılmasında Mann-Whitney U, Wilcoxon W ve Z değerleri alınarak yorumlandı. Sonuç ve Değerlendirme: Araştırma sonunda, erkek öğrencilerin temel becerilerinde p>0,001 oranında gelişme gözlemlenirken, kız öğrencilerin temel becerilerinde p>0,05 oranında gelişme gözlemlendi. Bu sonuca göre özel hareket eğiti programında erkek öğrencilerin gelişimi kız öğrencilere göre daha fazla olduğu sonucuna ulaşıldı. Anahtar Kelimeler: Down sendromu, hareket eğitimi, temel beceriler. 3RD INTERNATIONAL ARTEMIS CONGRESS ON HEALTH AND SPORTS SCIENCES 119 Investigation of the Development of Basic Skills of Girls and Boys in Special Movement Education Applied to Primary School Students with Down Syndrome Abstract Purpose: To investigate the development of special movement training applied to primary school students with Down syndrome in the basic skills of girls and boys. Materials and Methods: Twelve male and 10 female students with down syndrome were selected for the study. Students were selected from the 6-9 age group. For the research, a specially prepared movement training program was applied with the permission of the parents. The special movement training program to be applied in the research was created by the instructors of the special education department and the physical education and sports department. Special movement training program, basic motor skills (walking, running, jumping, bouncing, bouncing with standing long jump, throwing the ball, holding the thrown ball, hitting the thrown ball with the shuttlecock and hitting the ball with the foot) Research 4 months, 8 weeks, 4 days a week and each run was performed for 40-50 minutes. Analysis: Before starting the research, the children were pre-tested. At the end of the research process, a post-test was made and compared. In addition, an observation form was prepared. The observation form consisted of 8 questions. The first data on the observation form were obtained when the studies were first started. At the end of the study, observation data were re-acquired. The results of 2 observations were interpreted, analyzed and reported. The research analysis was analyzed in the SSPS.16 program. In the comparison of boys and girls, Mann-Whitney U, Wilcoxon W and Z values were taken and interpreted. Conclusion and Evaluation: At the end of the study, an improvement was observed in the basic skills of male students at a rate of p>0.001, while an improvement in the basic skills of female students at a rate of p>0.05 was observed. According to this result, it was concluded that the development of male students in the special movement training program was higher than that of female students. Keywords: Down syndrome, movement training, basic skills.