Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Özel Yetenek Sınavına Başvuran Oğrencilerin Profili


Gençel Ataman Ö., Eroğlu Ö.

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.14, sa.25, ss.19-29, 2011 (Hakemli Dergi)

Özet

Problem Durumu: Öğrenci adaylarının uygulanan müzik öğretmenliği özel yetenek sınavındaki başarıları kısmen; geldikleri çevreye, eğitim gördükleri ortaöğretim kurumlarına, anabilim dallarını tercih sıralarına ve anabilim dallarını tercih etme nedenlerine bağlı görünmektedir. Bu nedenle bu sınavların uygulanma biçimi, kurumun hedefleri doğrultusunda yıldan yıla bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu değişikliklerin amacına daha uygun bir şekilde yapılabilmesi, öğrenci adayı profilinin belirlenmesi ile gerçekleştirilebilir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Özel Yetenek Sınavı’na başvuran öğrenci adaylarının profilinin belirlenmesine yöneliktir. Yöntem: Araştırmada yöntem olarak, mevcut durumun ortaya konulması amacıyla, betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmada elde edilen bulgulardan yola çıkılarak, müzik özel yetenek sınavına başvuran öğrenci adaylarının çoğunluğunun bayan olduğu, yarıya yakınının Marmara Bölgesi’nde bulunan şehirlerde ikamet etmekte oldukları, GSSL’den mezun olan ve genel liselerden mezun olan öğrenci adaylarının birbirlerine yakın oranda dağılım gösterdiği, öğrenci adaylarının bireysel çalgı olarak müzik eğitimi anabilim dallarında eğitimi verilen çalgıları tercih ettikleri, büyük çoğunluğunun tercih ettikleri müzik eğitimi anabilim dallarını eğitim-öğretim, bulunduğu şehrin yapısı, fiziki şartlar vb. açılardan araştırdıkları sonuçları elde edilmiştir.