Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.14, sa.25, ss.19-29, 2011 (Hakemli Dergi)
Problem Durumu: Öğrenci adaylarının uygulanan müzik öğretmenliği özel
yetenek sınavındaki başarıları kısmen; geldikleri çevreye, eğitim gördükleri ortaöğretim kurumlarına, anabilim dallarını tercih sıralarına ve anabilim dallarını tercih
etme nedenlerine bağlı görünmektedir. Bu nedenle bu sınavların uygulanma biçimi,
kurumun hedefleri doğrultusunda yıldan yıla bazı değişikliklere uğramaktadır. Bu değişikliklerin amacına daha uygun bir şekilde yapılabilmesi, öğrenci adayı profilinin
belirlenmesi ile gerçekleştirilebilir.
Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey
Eğitim Fakültesi Müzik Özel Yetenek Sınavı’na başvuran öğrenci adaylarının profilinin belirlenmesine yöneliktir.
Yöntem: Araştırmada yöntem olarak, mevcut durumun ortaya konulması amacıyla, betimsel araştırma modeli kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmada elde edilen bulgulardan yola çıkılarak, müzik özel yetenek sınavına başvuran öğrenci adaylarının çoğunluğunun bayan olduğu,
yarıya yakınının Marmara Bölgesi’nde bulunan şehirlerde ikamet etmekte oldukları,
GSSL’den mezun olan ve genel liselerden mezun olan öğrenci adaylarının birbirlerine yakın oranda dağılım gösterdiği, öğrenci adaylarının bireysel çalgı olarak müzik
eğitimi anabilim dallarında eğitimi verilen çalgıları tercih ettikleri, büyük çoğunluğunun tercih ettikleri müzik eğitimi anabilim dallarını eğitim-öğretim, bulunduğu
şehrin yapısı, fiziki şartlar vb. açılardan araştırdıkları sonuçları elde edilmiştir.