Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.5, sa.42, ss.383-392, 2017 (Hakemli Dergi)
Araştırma eğitim fakültesinde görev alan akademisyenlerin minnettarlık kavramına
yönelik algılarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 19
akademisyen katılmıştır. Araştırmanın verileri iki sorudan oluşan yapılandırılmış
görüşme formu kullanarak toplanmıştır. Araştırmanın geçerlilik çalışması için kapsam geçerliliği, iç geçerlik ve dış geçerliliğe bakılmıştır. Araştırmanın güvenirliğini
sağlamak için de iç ve dış güvenirlik kontrolü yapılmıştır. Verilerin analizinde ise
nitel bir analiz yöntemi olan “içerik analizi” kullanılmıştır. Bulgular araştırma sorularını içeren iki temel başlık altında sunulmuştur: (a) minnettarlık denilince akla
ilk gelen kavramlar, (b) minnettarlığın ne olduğuna ilişkin tanımlar. Araştırma sonucunda akademisyenlerin minnettarlığın ne olduğuna dair verdikleri kavram ve
tanımlarda yanılgıya düştükleri, minnettarlığı içinde olumsuz duygu ve insanda rahatsızlık barındıran minnet etme kavramı ile karıştırdıkları bulunmuştur.