2nd International Conference on Advanced Engineering Technologies (ICADET'17), Bayburt, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.1636-1637
Biyodizel, bitkisel yağların yüksek viskozitesini azaltmak amacıyla kimyasal prosesler sonucunda elde edilen alternatif bir yakıttır. Transesterifikasyon, piroliz, mikro emülsiyon ve seyreltme biyodizel üretim metotları olup, transesterifikasyon metodu en yaygın olarak kullanılan yöntemdir. Bu çalışmada; soya bitkisel yağından transesterifikasyon metodu ile üretilen soya biyodizelinin (SB) dizel motorda yakıt olarak kullanılması sonucu elde edilen motor karakteristikleri (efektif güç, efektif yakıt sarfiyatı ve efektif verim) ve egzoz emisyon (CO, CO2, NO, HC ve duman) değerleri dizel yakıtla karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada, SB ve dizel yakıt karışımı ile hazırlanan yakıt çeşitleri (%20, %50 ve %100), iki silindirli, dört zamanlı, 28 BG, 1/17 sıkıştırma oranına sahip direk enjeksiyonlu bir dizel motorda kullanılmış ve motor performans değerleri ile egzoz emisyon değerleri tespit edilmiştir. Elde edilen değerler grafiksel olarak sunulmuş ve dizel yakıta ait değerlerle karşılaştırılmıştır. Grafikler incelendiğinde; motor performans değerlerinin biyodizel kullanımı ile kötüleştiği ancak emisyon değerlerinin iyileştiği görülmektedir.