Ön büro çalışanlarının sahip oldukları iş değerleri onların yenilikçi davranışlarında belirleyici olabilmektedir. Yenilikçi iş davranışı ve iş değerleri arasındaki ilişki çalışanların üstleriyle olan etkileşimiyle yakından ilgilidir. Bu bağlamda çalışmada; ön büro çalışanlarının yenilikçi davranış sergilemelerinde iş değerlerinin etkisini ortaya koymak ve lider- üye etkileşiminin (LÜE) aracılık etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Antalya’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarından toplanan veriler analize tabi tutulmuştur. SPSS AMOS ve SPSS 22 istatistiksel veri analizi programları ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında betimleyici istatistikler, doğrulayıcı faktör analizi, yol analizi gibi analizler yapılmıştır. İş değerleri boyutlarını temsil eden statü, güvenlik ve kazanç alt boyutlarının ön büro çalışanlarının yenilikçi davranışları üzerinde olumlu; güvence ve konfor boyutlarının ise olumsuz yönde bir etkisinin olduğu görülmektedir. Bununla birlikte lider üye etkileşiminin, iş değerlerinin yenilikçi davranışlarına etkisinde aracılık ettiği sonucuna ulaşılmıştır.
The work values held by front office employees can be crucial in determining their innovative behaviors. The relationship between innovative work behavior and work values is closely associated with the interactions between employees and their superiors. In this context, the aim of the study was to reveal the influence of work values on the innovative behaviors exhibited by front office employees and to determine the mediating effect of leader-member interaction. Data collected from four and five-star hotel establishments in Antalya were subjected to analysis. The collected data was analyzed using statistical analysis programs SPSS AMOS and SPSS 22. Descriptive statistics, confirmatory factor analysis, path analysis, and similar analyses were conducted within the scope of the research. It is observed that the dimensions representing job values such as status, security, and earnings have a positive impact on the innovative behaviors of front office employees, while the dimensions of assurance and comfort have a negative influence. Additionally, it has been concluded that of leader-member exchange mediate the influence on the innovative behaviors of work values.