An Investigation of Metaphoric Perceptions about the Concept of Creative Drama


FAYETÖRBAY B.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.32, sa.4, ss.568-575, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 32 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.24106/kefdergi.1574331
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.568-575
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmanın amacı: İngilizce öğretmenlerinden seçilen altmış katılımcının yaratıcı drama ile ilgili algılarının yaratıcı dramanın genel özelliklerini yansıtıp yansıtmadığını araştırmak için metafor yöntemi kullanarak belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Fenomenolojik araştırma, insanların belirli bir zamanda ve belirli bir bağlamda dünyayı nasıl deneyimlediğiyle ilgilenir. Başka bir deyişle, fenomenolojik araştırma, bireylerin Dünya ile etkileşimi sonucunda zihinde ortaya çıkan fenomenlerin yapısını tanımlamayı, anlamayı ve yorumlamayı amaçlar. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ‘yaratıcı drama’ kavramına yönelik algılarını belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak ‘metafor formu’ kullanılmıştır. Formda “Yaratıcı drama........... . Çünkü ......... .” cümlesi yer almaktadır. Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen 60 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre; “yaratıcı drama” kavramına yönelik 30 metafor oluşturulmuştur. Bu metaforlar; oyun gibi olması, canlandırma gibi olması, konu sayısının çokluğu-sonsuz olması, konuların özelliği-yaratıcılık, yaşam gibi olması, gelişimsel olması ve zamanı boşa harcaması olmak üzere 7 kategoride toplanmıştır. Önemli Vurgular: Metaforlar uygulamalarımıza yön verir, ışık tutar ve rehberlik eder. Bu durumu, “Bir resim bin kelimeye bedelse, bir metafor da bin resme bedeldir; çünkü bir resim sadece statik bir görüntü sunarken, bir metafor bir olgu hakkında düşünmek için zihinsel bir çerçeve sağlar.” (Shuell, 1990) ifadesi de net bir şekilde yansıtmaktadır. Bu söz, metaforların insan hayatındaki genel önemini ve özellikle eğitimcilerin kendi uygulamalarını anlamada ve açıklamada ne kadar güçlü bir araç olduğunu etkili bir şekilde ortaya koymaktadır.
Purpose: The purpose of this study is to determine whether the perceptions of the participants selected from English teachers about creative drama reflect the general characteristics of creative drama by using metaphor method. Design/Methodology/Approach: Phenomenological research is concerned with how people experience the world at a given time and in a specific context. In other words, phenomenological research aims to describe, understand and interpret the structure of phenomena arising in mind as a result of the interaction of the individuals with the World. “A metaphor form” was used as the data collection tool to determine the perceptions of the teachers about the concept of creative drama. In the form, there is an expression “ creative drama is (a)... because.....”. the participant selection was based on purposive sampling and particiapants were sixty English teacher. Findings: The obtained data were analyzed through content analysis. Results showed that there occured 30 metaphoric expressions and 7 categories. These metaphors were based on game, roleplaying, several themes, creativity, real life, its developmental aspect and wasting time. Highlights: Metaphors direct, shed light and guide our practices. This situation translates into “If a picture is worth a thousand words, a metaphor is worth a thousand pictures; Because a picture just presents a static image, a metaphor provides a mental framework for being about a phenomenon.” (Shuell, 1990) is also clearly reflected. This quote effectively reveals how metaphors are a powerful tool in recording and indicating the general distribution of the human profile and especially the educators themselves.