MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI MEZUNLARININ YETENEK SINAVI PUANLARI İLE MEZUNİYET NOTLARININ KARŞILAŞTIRILMASI


EROĞLU Ö., GENÇEL ATAMAN Ö.

4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, 25 - 27 Nisan 2013

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Müzik eğitimi anabilim dallarına öğrenci alımı, Müzik Özel Yetenek Sınavları ile gerçekleştirilir. Öğrencilerin müzik eğitimi anabilim dallarına yerleştirme puanları, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından açıklanan formül ile; Özel Yetenek Sınav Puanları, Ortaöğretim Başarı Puanları ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı Puanlarının katkılarıyla hesaplanır. Müzik öğretmenliği programlarından mezun olmanın koşulu ise, programdaki Müzik alan derslerini, Genel Kültür derslerini ve Formasyon derslerini başarı ile tamamlamaktır. Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi anabilim dalı mezunlarının yetenek sınavı puanları ile mezuniyet notlarının karşılaştırılmasına yöneliktir. Araştırmanın çalışma grubu, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalından 2011 ve 2012 yıllarında mezun olmuş 43 kişiden oluşmaktadır. Mezunların yetenek sınavı puanları ile mezuniyet notlarının karşılaştırılmasında Pearson Korelasyon kullanılmış ve istatistiksel anlamlılık için 0,05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulardan, mezunların özel yetenek sınavı puanları ile mezuniyet notları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, yerleştirme puanları ile mezuniyet notları arasında ise anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.