STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ: KAVRAM, KURAM VE UYGULAMALAR, Prof. Dr. Fatma GEÇİKLİ, Editör, Beta Yayıncılık, İstanbul, ss.255-271, 2021
İnternetin getirdiği avantajlar ile birlikte kurum ve kuruluşlar milyonlarca kişiye aynı anda gerçek zamanlı olarak ulaşabilme imkânına kavuştular. Dijital halkla ilişkiler bu safhada hayati bir pazarlama iletişimi aracı haline gelmiş oldu (Gifford, 2010: 64). Sosyal medya, bloglar, forumlar, web sitesi ve e-postalar dijital halkla ilişkilerin en çok kullandığı araçlar haline geldi. Halkla ilişkilerin dijital olması eski geleneklerini unutmuş olduğu anlamına gelmemektedir. Geleneksel halkla ilişkiler becerileri, paydaşlarla şeffaf bir iletişim kurmak için hâlâ yardımcı olmaktadır. Dijital halkla ilişkiler de günümüzde artık insanların çevrimiçi alışverişleri tercih etmesi, başkalarıyla iletişim kurmak için çevrimiçi kanalları kullanması gibi nedenlerden dolayı henüz emekleme aşamasında olsa bile halkla ilişkiler işlevlerini daha verimli ve etkin bir şekilde gerçekleştirmek için hızla yükselen bir potansiyele sahiptir. Web 2.0 teknolojilerinin ön plana çıkması, halkla ilişkiler için değişimi başlatmıştır. (Philips ve Young, 2009: 181). Bu çalışmada dijitalleşmenin halkla ilişkiler üzerindeki etkilerine odaklanılacak, halkla ilişkilerin dijital teknolojilerden nasıl faydalandığı anlatılacaktır.