II.Uluslararası Coğrafya Eğitim Kongresi (UCEK 2019), Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, cilt.1, sa.1, ss.2031-2036, (Tam Metin Bildiri)
Sosyal bilgiler dersinde yer alan coğrafya konularının öğretiminde görsel materyal kullanımı oldukça önemli
ve gereklidir. Bu yönde kullanılan önemli materyallerden biri de fotoğraflardır. Bu çalışma sosyal bilgiler
öğretmenlerinin, derslerinde fotoğraf kullanım durumunu ve fotoğrafların derse katkılarının ne olduğunu
araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma 2019 yılında farklı şehirlerde görev yapan 30 sosyal bilgiler öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırma,
nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme formu
kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yolu ile çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin daha çok somut ve anlaşılması zor konuların
öğretiminde fotoğraftan yararlandığı, fotoğrafın bütün öğretim yöntem ve teknikleriyle kullanıldığı fakat
bunun bilimsel bir metodoloji ile yapılmadığı, fotoğraf kullanımının derse olumlu yönde katkı yaptığı ve bu
doğrultuda öğrencilerin coğrafi becerileri kazanmasına yardımcı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, Coğrafya eğitimi, Görsel materyal, Fotoğraf.