Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Konularının Öğretiminde Fotoğraf Kullanım Durumu


Marancı Ş.

II.Uluslararası Coğrafya Eğitim Kongresi (UCEK 2019), Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, cilt.1, sa.1, ss.2031-2036, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.2031-2036
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Sosyal bilgiler dersinde yer alan coğrafya konularının öğretiminde görsel materyal kullanımı oldukça önemli ve gereklidir. Bu yönde kullanılan önemli materyallerden biri de fotoğraflardır. Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmenlerinin, derslerinde fotoğraf kullanım durumunu ve fotoğrafların derse katkılarının ne olduğunu araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2019 yılında farklı şehirlerde görev yapan 30 sosyal bilgiler öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yolu ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin daha çok somut ve anlaşılması zor konuların öğretiminde fotoğraftan yararlandığı, fotoğrafın bütün öğretim yöntem ve teknikleriyle kullanıldığı fakat bunun bilimsel bir metodoloji ile yapılmadığı, fotoğraf kullanımının derse olumlu yönde katkı yaptığı ve bu doğrultuda öğrencilerin coğrafi becerileri kazanmasına yardımcı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, Coğrafya eğitimi, Görsel materyal, Fotoğraf.