Sosyal Medyaya Güven ve Hayırseverlik İlişkisi Üzerine Bir Araştırma


Çetiner Özyılmaz E.

Dijital Dönüşüm Çağında Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2022, ss.138-139

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.138-139
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sosyalleşmenin yeni mekânlarından biri olarak görülmeye başlayan sosyal medya bilgi edinme ve haberleşme amaçlarıyla kullanılmaktadır. Özgürce içerik oluşturma ve paylaşım yapma imkânı sağlıyor olması insanların sosyal medya ile olan etkileşimini arttırmıştır. Bu durum aynı zamanda sosyal medya paylaşımlarına olan güveni tartışmalı hale getirmektedir. Bununla birlikte sosyal medya toplumsal duyarlılık faaliyetlerine aracılık eden sanal bir mekân olarak kullanılmaya başlamış ve sosyal medya üzerinden birçok yardım kampanyası düzenlenerek yardım çağrısı yapılmıştır. Bu çalışma sosyal medyaya güven ve burada düzenlenen hayırseverlik faaliyetlerine katılım arasında bir ilişki olup olmadığını araştırıyor. Çevirim içi olarak sunulan ölçeklerle (Sosyal Medyaya Güven ve Sosyal Medyada Hayırseverlik) 150 kişi üzerinden nicel verilere ulaşılmış ve korelasyonel araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medyaya güven ile hayırseverlik arasında anlamlı ilişki tespit edilemediği ancak sosyal medya paylaşımlarına güven arttıkça hayırseverlik davranışında da bir artış gözlendiği ortaya çıkmıştır..

Anahtar Kelimeler: sosyal medya, güven, hayırseverlik, nicel araştırma, korelasyon