ROL Spor Bilimleri Dergisi / Journal of ROL Sports Sciences, cilt.3, ss.63-91, 2022 (Hakemli Dergi)
Oyun Tabanlı Öğrenme dijital oyunların sınıf içerisine gerçekten dahil olduğu yaklaşımdır. Bu oyunlar
genellikle belli bir konuyla ilgili öğrencilerin ilgilerini çekerek ve motivasyonlarını arttırarak ders sürecine daha
fazla dahil olmalarına imkân tanırlar. Oyun Tabanlı Öğrenme bir konuyu öğretebilmek için bir bilgisayar
oyununun kendi avantajlarından faydalanarak o konunun öğretilmesinde kolaylık sağlar. Bu oyunları eğitim
ortamında kullanarak, öğrencilerin kritik düşünme becerilerinde ve problem çözme becerilerinde cesaret
kazanmaları beklenir. Bu araştırmanın temel amacı, oyun tabanlı öğrenme ve öğretme modelinin okul öncesi
ROL Spor Bilimleri Dergisi / Journal of ROL Sports Sciences 2022; 3(2): 63-91
Alper EYİNÇ, Ali Osman ENGİN
64
çocuklarının öğrenme tercihlerine etkisini teorik ve uygulamalı olarak incelemektir. Araştırmanın çalışma
grubuna, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde
çocukların öğrenme tercihlerine ilişkin hazırlanan gözlem formunda yer alan maddelerin normal dağılım gösterip
göstermeme durumu için Shapiro-Wilks değerine bakılmıştır. Normallik testleri doğrultusunda gözlem
formundaki maddelerin normal dağılım göstermediği görülmüştür. Öğrenme tercihleri ile ilgili hazırlanan gözlem
formunda deney ve kontrol grubundaki çocukların puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-Testi, grupların
kendi içindeki ön test ve son test puanlarını karşılaştırmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır.
Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içinde betimsel ve içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, çocukların ön test-son test tercih ettikleri öğrenme yollarına ilişkin puanları
arasında anlamlı farklılığın son test lehine olduğu görülmektedir (z=-6.042, p≤0.05).Buradan hareketle, oyun
tabanlı öğrenme-öğretme modelinin uygulandığı deney grubu çocukların tercih ettikleri öğrenme yollarına katkı
sağladığı söylenebilir. Çocukların ön test-son test tercih ettikleri öğrenme yollarına ilişkin puanları arasında
anlamlı farklılık görülmemiştir (z = -5.854, p >0.05). Kısacası mevcut eğitim programı kapsamında yürütülen
etkinliklerin çocukların tercih ettikleri öğrenme yolları üzerinde herhangi bir etkisi olmamıştır.
Anahtar Kelimeler: Oyun, oyun ile öğrenme, oyun tabanlı öğrenme, okul öncesi eğitim