OYUN TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME TERCİHLERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

Eyinç A., Engin A. O.

ROL Spor Bilimleri Dergisi / Journal of ROL Sports Sciences, cilt.3, ss.63-91, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Oyun Tabanlı Öğrenme dijital oyunların sınıf içerisine gerçekten dahil olduğu yaklaşımdır. Bu oyunlar genellikle belli bir konuyla ilgili öğrencilerin ilgilerini çekerek ve motivasyonlarını arttırarak ders sürecine daha fazla dahil olmalarına imkân tanırlar. Oyun Tabanlı Öğrenme bir konuyu öğretebilmek için bir bilgisayar oyununun kendi avantajlarından faydalanarak o konunun öğretilmesinde kolaylık sağlar. Bu oyunları eğitim ortamında kullanarak, öğrencilerin kritik düşünme becerilerinde ve problem çözme becerilerinde cesaret kazanmaları beklenir. Bu araştırmanın temel amacı, oyun tabanlı öğrenme ve öğretme modelinin okul öncesi ROL Spor Bilimleri Dergisi / Journal of ROL Sports Sciences 2022; 3(2): 63-91 Alper EYİNÇ, Ali Osman ENGİN 64 çocuklarının öğrenme tercihlerine etkisini teorik ve uygulamalı olarak incelemektir. Araştırmanın çalışma grubuna, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde çocukların öğrenme tercihlerine ilişkin hazırlanan gözlem formunda yer alan maddelerin normal dağılım gösterip göstermeme durumu için Shapiro-Wilks değerine bakılmıştır. Normallik testleri doğrultusunda gözlem formundaki maddelerin normal dağılım göstermediği görülmüştür. Öğrenme tercihleri ile ilgili hazırlanan gözlem formunda deney ve kontrol grubundaki çocukların puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-Testi, grupların kendi içindeki ön test ve son test puanlarını karşılaştırmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içinde betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, çocukların ön test-son test tercih ettikleri öğrenme yollarına ilişkin puanları arasında anlamlı farklılığın son test lehine olduğu görülmektedir (z=-6.042, p≤0.05).Buradan hareketle, oyun tabanlı öğrenme-öğretme modelinin uygulandığı deney grubu çocukların tercih ettikleri öğrenme yollarına katkı sağladığı söylenebilir. Çocukların ön test-son test tercih ettikleri öğrenme yollarına ilişkin puanları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir (z = -5.854, p >0.05). Kısacası mevcut eğitim programı kapsamında yürütülen etkinliklerin çocukların tercih ettikleri öğrenme yolları üzerinde herhangi bir etkisi olmamıştır. Anahtar Kelimeler: Oyun, oyun ile öğrenme, oyun tabanlı öğrenme, okul öncesi eğitim