Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.13, ss.199-210, 2003 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlama
düzeylerini ve bunun kalıcılığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla
öğrencilerin hem günlük yaşamdaki olaylarla bağlantı kurarak, hem de teorik bilgilerini
kullanarak cevaplayabilecekleri sorular içeren bir tanılayıcı (diagnostik) test
hazırlanmıştır. Bu test, ilköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.
Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri olaylarla ilgili
soruları teorik bilgi gerektiren sorulara oranla cevaplamada hem daha fazla istekli ve
hem de daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Bu bulgular sonucunda etkili bir fen
eğitimi yapılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.