İlköğretim Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konularını Kavrama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma


Creative Commons License

Şenocak E., Dilber R., Sözbilir M., Taşkesenligil Y.

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.13, ss.199-210, 2003 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlama

düzeylerini ve bunun kalıcılığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla

öğrencilerin hem günlük yaşamdaki olaylarla bağlantı kurarak, hem de teorik bilgilerini

kullanarak cevaplayabilecekleri sorular içeren bir tanılayıcı (diagnostik) test

hazırlanmıştır. Bu test, ilköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.

Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri olaylarla ilgili

soruları teorik bilgi gerektiren sorulara oranla cevaplamada hem daha fazla istekli ve

hem de daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Bu bulgular sonucunda etkili bir fen

eğitimi yapılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.