Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.8, sa.16, ss.498-520, 2019 (Hakemli Dergi)
Çağımızda insanlık maddi olanla müreffeh olacağı anlayışına kapılmış bunun bir sonucu olarak da manevi değerler geri planda kalmıştır. İlgi bekleyen ve hayattan giderek uzaklaşan değerlerin başında şefkatgelmektedir. Şefkatin yokluğu şiddetin hayatın her alanına sirayet etmesine sebep olmuştur. Şiddeti geriletmenin en etkili yöntemi şefkati aktif hale getirmek olmalıdır. Şefkat ihmal edilmemesi gereken bir değerdir. Değerler eğitiminde örnek alma önemli bir unsurdur. Dahası değerler eğitiminde asıl amaç insanda var olan olumlu tarafları ön plana çıkarmaktır. İnsanın olumlu yönlerini aktif hale getirmesi tek başınabaşarılması zor bir durumdur. İnsan, başarılı olmak ve neyi nasıl yapacağını öğrenebilmek için iş birliği yapacağı bir kılavuza muhtaçtır. Şefkat için de durum böyledir. Kurân’ı Kerim Hz. Muhammed’i(s.a.v)bizlere üsve-i hasene/en güzel örnek olarak göstermiştir. Hz. Peygamber’in risalet sonrası ile en güzel örnek olduğu kesindir. Allah Rasûlü’nün risalet öncesi hayatı, değerler eğitimine örneklik/kaynaklık teşkil eder mi? Onun şefkatle davranmayı yaşam şekline dönüştürmesinde peygamberlik öncesi dönemin etkileri var mıdır? Varsa ne ölçüdedir? Makalede bu sorulara cevap verilmeye çalışılacaktır.