SOSYAL MEDYANIN TÜRKÇE ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ


Fındık Coşkunçay D., Göçmen S.

8. International Management Information Systems Conference , İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2021, ss.82-90

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.82-90
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada sosyal medyanın Türkçe üzerindeki etkisi, Türkiye’de popüler olan sosyal medya platformu YouTube’daki iki pazarlama kanalı video içerikleri ve bu videoların altına yapılan yorumlar incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında kategorisel analiz yöntemi kullanılarak belirlenen iki pazarlama kanalında yapılan 554 yorum incelenmiştir. Elde edilen bulgular Türkçe’nin doğru kullanılmadığını, özellikle harflerin eksik veya yanlış̧ kullanımından dolayı kelimelerin yapısında bozulmalar meydana geldiğini göstermektedir. Bu bağlamda, sosyal medyada dilin doğru kullanımına yönelik eğitimlerin verilmesi ve sosyal medya içerik üreticilerinin bu konuda farkındalık kazanarak izleyicilerine örnek olmaları Türkçenin doğru kullanımına fayda sağlayacaktır.