YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.46-52, 2022 (Hakemli Dergi)
Bilginin devamlı değiştiği günümüzde hemşirelik eğitimi de çağa uygun şekilde tasarlanmak durumundadır.
Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama becerileri, öğrencilerin hastanede görev yapmak üzere gerekli
yetkinlikleri kazanmaları üzerine yoğunlaşmaktadır. Ancak, klinik muhakeme ve kritik düşünme yeteneği
hemşirelik uygulamalarının öncüsü kabul edildiğinden pedagojik yöntemlerin artırılması gerekmektedir.
Hemşirelik eğitimleri boyunca mesleğin bilgisi öğretilirken birçok eğitim yöntemi kullanılmaktadır. Bu
yöntemlerden birisi de dramadır. Drama; bireylerin çeşitli roller üstlenmelerini, bu roller ile başkalarının
olaylar karşısında nasıl davrandıklarını anlamalarını ve görmelerini, dili ve iletişimi etkili bir biçimde
kullanmalarını sağlamaktadır. Dramanın eğitimlerin içine entegre edilmesi, hemşirelik öğrencilerinin eğitime
aktif katılımını sağlayarak eğitimin etkinliğini ve kalıcı bilginin öğrenilme düzeyini artırmaktadır. Bu makale
de, hemşirelik eğitiminde drama kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.