Hemşirelik Eğitiminde Yeni Bir Yol:Drama


Creative Commons License

Sayar S. E., Çapık C.

YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.46-52, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.46-52
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilginin devamlı değiştiği günümüzde hemşirelik eğitimi de çağa uygun şekilde tasarlanmak durumundadır. Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama becerileri, öğrencilerin hastanede görev yapmak üzere gerekli yetkinlikleri kazanmaları üzerine yoğunlaşmaktadır. Ancak, klinik muhakeme ve kritik düşünme yeteneği hemşirelik uygulamalarının öncüsü kabul edildiğinden pedagojik yöntemlerin artırılması gerekmektedir. Hemşirelik eğitimleri boyunca mesleğin bilgisi öğretilirken birçok eğitim yöntemi kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de dramadır. Drama; bireylerin çeşitli roller üstlenmelerini, bu roller ile başkalarının olaylar karşısında nasıl davrandıklarını anlamalarını ve görmelerini, dili ve iletişimi etkili bir biçimde kullanmalarını sağlamaktadır. Dramanın eğitimlerin içine entegre edilmesi, hemşirelik öğrencilerinin eğitime aktif katılımını sağlayarak eğitimin etkinliğini ve kalıcı bilginin öğrenilme düzeyini artırmaktadır. Bu makale de, hemşirelik eğitiminde drama kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.