Argümantasyon Yönteminin Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sınırlılıkların Tartışılması


İSPİR B., YILDIZ A.

Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, cilt.7, sa.13, ss.236-256, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmanın amacı, argümantasyon yönteminin sınıf ortamında uygulanması sürecinde karşılaşılan sınırlılıkları tartışmaktır. Nitel veriler içeren çalışmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri; argümantasyon yönteminin sınırlılıklarıyla ilgili bulguları içeren bilimsel makale ve tezlerden elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemine göre incelenmiştir. Verilerin toplanmasında dokümanlara erişme, dokümanların özgünlüğünü kontrol etme, dokümanları anlama, verileri analiz etme ve verileri kullanma şeklinde doküman incelemesine uygun olarak tüm aşamalar gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerini değerlendirme sürecinde, incelenen yayınların bulgularıyla birlikte araştırmacıların gözlemleri, sezgileri ve tecrübeleri göz önünde bulundurulmuştur. İncelenen dokümanlardan sağlanan bulgularla birlikte yapılan gözlem, uygulama ve edinilen deneyimlere dayanılarak argümantasyon yönteminin sınırlılıklarını en aza indirebilecek bazı önerilerde bulunulmuştur.

The purpose of this study is to discuss the limitations encountered during the implementation of the argumentation method in the classroom environment. In the study containing qualitative data, the document analysis method was employed. The research data were obtained from scientific articles and theses containing the findings about the limitations of the argumentation method and were analyzed according to the descriptive analysis. In the collection of data, all stages were carried out in accordance with the document review, such as accessing documents, checking the authenticity of the documents, understanding the documents, analyzing and using the data. In the process of evaluating the data of the study, the observations, intuitions and experiences of the researchers along with the findings of the examined publications were taken into consideration. Based on the findings obtained from the examined documents, observation, practice and experience, some suggestions were made that could minimize the limitations of the argumentation method.