Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.648-668, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Liselerinde (GSL) görev yapan müzik alan öğretmenlerinin covid-19 pandemisi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Erzurum Raci Alkır GSL ve Elazığ Kaya Karakaya GSL Müzik Bölümlerinde görev yapan 11 müzik öğretmeninden elde edilmiştir. Veriler yüz yüze görüşme şeklinde elde edilmiş olup, görüşmeler esnasında ses kaydı yapılmış ve kayıtlar deşifre edilerek içerik analizine uygun hale getirilmiştir. Araştırma sonucunda, GSL müzik alan öğretmenlerinin tamamının uzaktan eğitimle ders verdikleri ve bu dersleri evden yürüttükleri, uzaktan eğitime yönelik bir eğitim almadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler ve öğrenciler özellikle teknoloji ve internet kaynaklı sorunlar yaşamışlardır. Ayrıca, yaşanan sorunlara bağlı olarak öğrencilerin motivasyonlarının düşük olduğu, kırsal kesimdeki öğrencilerin uzaktan eğitime erişemedikleri belirlenmiştir. Öğretmenler teorik olmayan derslerin uzaktan eğitime uygun olmadığını, pandemi sonrasında harmanlanmış (hibrit) eğitime geçilebileceğini ve böyle bir durumda teorik derslerin uzaktan eğitime uygun olduğunu düşünmektedirler.