Ergenlerde Depresyon ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişki


Creative Commons License

Şahin Altun Ö., Okursoy G., Olçun Z., Asi Karakaş S., Karaman Özlü Z.

Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.8-13, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.8-13
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışma ergenlerde depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi

belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı ve ilişki

arayıcı tasarımda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim

öğretim yılında Ege Bölgesinin bir ilçesinde öğrenim gören 459 lise öğrencisi

oluşturdu. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen

Kişisel Bilgi Formu ile Beck Depresyon Envanteri ve Coopersmith Benlik

Saygısı Envanteri kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde; yüzdelikler,

ortalamalar, Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin

Beck Depresyon Envanteri toplam puan ortalamaları 13.35±10.16,

Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri puan ortalamaları ise 35.98±7.99 olarak

bulundu. Araştırmada Beck Depresyon Envanteri toplam puan ortalaması ve

Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri toplam puan ortalaması arasında

istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı ilişki olduğu bulundu (p<0.01).

Sonuçlar: Araştırma sonucunda öğrencilerin benlik saygılarının düşük olduğu,

depresyona eğilimlerinin olmadığı saptandı. Öğrencilerin depresyon düzeyleri

arttıkça benlik saygılarının azaldığı belirlendi.

Anahtar Kelimeler: öğrenci; depresyon; benlik saygısı