Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.8-13, 2018 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu çalışma ergenlerde depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi
belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı ve ilişki
arayıcı tasarımda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim
öğretim yılında Ege Bölgesinin bir ilçesinde öğrenim gören 459 lise öğrencisi
oluşturdu. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen
Kişisel Bilgi Formu ile Beck Depresyon Envanteri ve Coopersmith Benlik
Saygısı Envanteri kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde; yüzdelikler,
ortalamalar, Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin
Beck Depresyon Envanteri toplam puan ortalamaları 13.35±10.16,
Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri puan ortalamaları ise 35.98±7.99 olarak
bulundu. Araştırmada Beck Depresyon Envanteri toplam puan ortalaması ve
Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri toplam puan ortalaması arasında
istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı ilişki olduğu bulundu (p<0.01).
Sonuçlar: Araştırma sonucunda öğrencilerin benlik saygılarının düşük olduğu,
depresyona eğilimlerinin olmadığı saptandı. Öğrencilerin depresyon düzeyleri
arttıkça benlik saygılarının azaldığı belirlendi.
Anahtar Kelimeler: öğrenci; depresyon; benlik saygısı