AN EVALUATION ABOUT EDUCATION PROGRAMS AND PROBLEMS LIVED BY FACULTIES OF EDUCATION


Creative Commons License

Engin M. Ç., Engin A. O., Gençdoğan B.

AHI EVRAN 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Kırşehir, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2022, ss.295-308

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kırşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.295-308
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim Fakültelerinin niteliğinin artırılmasından bahsedilebilmesi için öncelikli olarak geçmişten günümüze kadar geçirilen yaşantı, tecrübe ve deneyimlerin tarihsel bir bilinç ve bakış açısıyla gözden geçirilmesi, bugün sonuç olarak yaşadığımız istenmeyen ve beklenmedik sorunların geçmişte kalan sebeplerinin analiz edilmesi, aynı durumlarla karşı karşıya kalınmaması için, aynı sebeplere bugün müdahale edilerek ilerde daha beklendik ve istendik sonuçların ortaya çıkmasına imkân verilerek fırsat sağlanmalıdır. Bu manada betimsel ve tarama desenli birçok çalışma yapılmış, çok çarpıcı sonuçlar ortaya çıkarılmış olmasına rağmen, ne yazık ki sorunları kaynağında çözecek önleyici tedbirler yeterli olmamıştır denebilir.) Çünkü alınması gereken önleyici tedbirler, milli, evrensel, bilimsel ve kuramsal düzeyde değerlendirilerek bu değerler doğrultusunda daha ön plana çıkarılmalıdır. Sadece palyatif, siyaseti ve günü kurtarmaya yönelik tedbirler yeterli olmamıştır. Dolayısıyla sorunlar yumağı kartopu gibi her geçen gün daha da irileşerek devam etmiştir. Eğitim fakültelerinin geçmişten günümüze yaşanmış, yaşanan ve gelecekte çok daha etkili olacak muhtemel sorunları, nitelik ve nicelik açısından kategorize edilerek analiz edilmeli ve ortaya çıkacak yeni durumlar kapsamında değerlendirilmelidir. Bunu eksiksiz ve hiçbir değişkeni atlamadan yapabilmek için; millet olarak insanlarımızı bir araya getiren milli, tarihi ve kültürel yapımızı sabote edecek sapmalardan sıyrılarak, aklın ve bilimin rehberliğinde evrensel insanlık değerlerini atlamadan analiz edilebilirse, yeniden daha sağlıklı sentezlere ulaşılabilir. Bu çalışmada; betimsel, tarama ve nitel desenli ifade edilen düzeyde analiz ve sentezlerle Türkiye Cumhuriyeti eğitim fakültelerinin sorunları üzerinde durulmuş, özellikle siyasi otoriteye tavsiyelerde bulunulmuştur. Çalışma teorik, literatür taramasına dayalı betimsel, tarama ve uzman görüşlerinin alınamsıyla nitel (karma) modelde olup, ulaşılan kaynak, geçmiş uygulamalar ve uzman görüşleri temelinde sorunların çözümüne odaklı ve öğretmen yetiştirme meselemizin yeniden yapılandırılmasına dönük olarak yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.