AHI EVRAN 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Kırşehir, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2022, ss.295-308
Eğitim Fakültelerinin niteliğinin artırılmasından bahsedilebilmesi için öncelikli olarak geçmişten
günümüze kadar geçirilen yaşantı, tecrübe ve deneyimlerin tarihsel bir bilinç ve bakış açısıyla gözden
geçirilmesi, bugün sonuç olarak yaşadığımız istenmeyen ve beklenmedik sorunların geçmişte kalan
sebeplerinin analiz edilmesi, aynı durumlarla karşı karşıya kalınmaması için, aynı sebeplere bugün
müdahale edilerek ilerde daha beklendik ve istendik sonuçların ortaya çıkmasına imkân verilerek fırsat
sağlanmalıdır.
Bu manada betimsel ve tarama desenli birçok çalışma yapılmış, çok çarpıcı sonuçlar ortaya çıkarılmış
olmasına rağmen, ne yazık ki sorunları kaynağında çözecek önleyici tedbirler yeterli olmamıştır
denebilir.) Çünkü alınması gereken önleyici tedbirler, milli, evrensel, bilimsel ve kuramsal düzeyde
değerlendirilerek bu değerler doğrultusunda daha ön plana çıkarılmalıdır. Sadece palyatif, siyaseti ve
günü kurtarmaya yönelik tedbirler yeterli olmamıştır. Dolayısıyla sorunlar yumağı kartopu gibi her
geçen gün daha da irileşerek devam etmiştir.
Eğitim fakültelerinin geçmişten günümüze yaşanmış, yaşanan ve gelecekte çok daha etkili olacak
muhtemel sorunları, nitelik ve nicelik açısından kategorize edilerek analiz edilmeli ve ortaya çıkacak
yeni durumlar kapsamında değerlendirilmelidir. Bunu eksiksiz ve hiçbir değişkeni atlamadan
yapabilmek için; millet olarak insanlarımızı bir araya getiren milli, tarihi ve kültürel yapımızı sabote
edecek sapmalardan sıyrılarak, aklın ve bilimin rehberliğinde evrensel insanlık değerlerini atlamadan
analiz edilebilirse, yeniden daha sağlıklı sentezlere ulaşılabilir.
Bu çalışmada; betimsel, tarama ve nitel desenli ifade edilen düzeyde analiz ve sentezlerle Türkiye
Cumhuriyeti eğitim fakültelerinin sorunları üzerinde durulmuş, özellikle siyasi otoriteye tavsiyelerde
bulunulmuştur. Çalışma teorik, literatür taramasına dayalı betimsel, tarama ve uzman görüşlerinin
alınamsıyla nitel (karma) modelde olup, ulaşılan kaynak, geçmiş uygulamalar ve uzman görüşleri
temelinde sorunların çözümüne odaklı ve öğretmen yetiştirme meselemizin yeniden yapılandırılmasına
dönük olarak yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.