Gazi Kitabevi, Ankara, 2022
Günümüzde dünyada ve ülkemizde meydana gelen teknolojik değişimler, bireylerin ihtiyaç ve gereksinimlerinin hızla değişmesi, toplumun
sosyo-kültürel yapısının farklılaşması, pandemi süreciyle de insan alışkanlıklarında meydana gelen köklü değişimler ve bunun yanı sıra bilgi teknolojisinin eğitim alanında uygulanması eğitim alanında da birtakım değişiklikleri de beraberinde getirmiştir. Artık eğitim bilimleri alanında özellikle
de spor bilimleri eğitiminde geleneksel modelden hızla uzaklaşılıp çağdaş
yöntem ve tekniklere, yenilikçi yaklaşım ve araştırmalara yönelim giderek
hız kazanmıştır. Bilgi teknolojisi diye adlandırılan günümüz dünyasında
eğitim modellerinin değişmesi spor bilimleri eğitimini de yeni bir ufuk
kazandırmıştır. Bu değişimler eğitim alanında birtakım olanaklar yaratmıştır. Hızla değişen dünya şartları yenilikçi yaklaşımların ve birey ihtiyaç
ve gereksinimlerine cevap verilmesini de zorunlu kılmıştır. Spor bilimleri
eğitiminin önemli bir paydaşı olan gerek öğretmen gerekse öğretmen adaylarının bunun yanı sıra spora ilgi duyan bireylerin ve grupların meslekî
yaşam boyunca karşılaşacağı meslekî zorluklarla başa çıkmada yardımcı
olacak sportif aktivitelerin hazırlanması ve hayata geçirilmesi ve çağın gereklerine uygun spor bilimleri eğitiminin yürütülebilmesi ancak bu alandaki yenilikçi çalışma ve araştırmaların yapılmasıyla mümkün olacaktır.
Yaşadığımız yüzyılda spor artık boş zamanları geçirmek için yapılan
bir faaliyet olmaktan çıkmış birey hayatının vazgeçilmez bir parçası hâline
gelmiştir. Dolayısıyla spor ve spor bilimlerine verilen bu önem ülkemizde de Anayasa’nın 59. maddesinde de belirtildiği gibi “Devlet her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alır.
Sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder, devlet başarılı sporcuyu korur”
hükmü yer almaktadır. Ülkemizde spor bilimlerinin başlıca hedeflerinden
biri de spor ve spor kültürünü birey ve toplum hayatına yerleştirme başarılı
sporcular yetiştirme ve bu başarıyı da teşvik etmektir. Bu hedefleri başarmanın ve yerine getirmenin en önemli ve yegâne yollarından biri de dünya
çapında spor biliminde meydana gelen yenilikçi ve güncel çalışmalardan
haberdar olama ve bunları spor bilimine de uygulamaktır. Bu çalışmada,
spor eğitimi bilimlerinde meydana gelen yenilikçi çalışmaları ve yaklaşımları spor bilimleriyle uğraşan araştırmacılara ve akademisyenlerin dikkatine sunma amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma alanında uzmanlaşmış
akademisyenler tarafından 10 bölüm hâlinde hazırlanmıştır. Spor bilimleri
eğitimi alanında yenilikçi ve günümüz şartlarına uygun olarak bütüncül bir
yaklaşımla hazırlanmış olan bu çalışmanın ortaya çıkması sürecinde büyük
bir özveri ile çalışan bölüm yazarlarımıza teşekkür ediyorum.
Spor bilimleri eğitimine gönül vermiş ve kendini bu alana adamış, bu
alana gönül vermiş bütün sporculara, araştırmacılara ve bu camiaya katkı