Gençlik Araştırmaları Dergisi, cilt.9, sa.23, ss.81-95, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür. Araştırmanın ilk amacı, Erzurum ilinde farklı lise türlerinde
okuyan 9. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora yönelik tutumlarını ölçerek aralarındaki tutum
farklılıklarını belirlemektir. Araştırmanın ikinci amacı, spora katılım oranını belirleyerek spora katkı
sağlayan faktörleri araştırmaktır. Demirhan ve Altay (2001) tarafından hazırlanan beden eğitimi ve
spora tutum ölçeğine ek olarak, Erzurum’un merkez ilçelerindeki 8 okula ve dört farklı liseye giden
rastgele seçilmiş 605 tane 9. sınıf öğrencisine öğrencilerin demografik özelliklerini ve spora hangi
faktörlerin katkıda bulunduğunu soran bir anket dağıttık. Çalışma, beden eğitimi ve spora yönelik
tutumların genel olarak olumlu olduğunu ve erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre beden eğitimi
ve spora yönelik daha olumlu tutuma sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca araştırma, kız
meslek liselerindeki öğrencilerin tutumlarının diğer lise türlerine göre daha olumsuz olduğunu
ortaya çıkarmıştır. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini doğru bir şekilde keşfedip uygulayabilmeleri
için okullarındaki tesislerin sayısı ve kullanımı ve çeşitli sportif faaliyetler gibi uygun ortamların
hazırlanması, beden eğitimi ve spora yönelik tutumlarını geliştirebilir.
This study aims to determine sports participation rates and to investigate the factors that
will contribute to doing sports by measuring the attitudes of 9th grade students studying
in different high school types in Erzurum toward physical education and sports and by
determining the attitude differences between male and female students according to
school types. Unlike similar studies, we examined the rates of doing sports by school type
and determined students’ licensed participation in sports.