HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ


Creative Commons License

Kavurmacı M., Sarıaslan A.

7th INTERNATIONAL CONGRESS ON NURSING AND INNOVATION, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2023, ss.248-255

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.248-255
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Hemşirelik öğrencilerinde bilişim teknolojilerinin kullanm ve bakma entegre edilmesi oldukça önemli ve gereklidir. Amaç: Bu çalşmann amac hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumlarn belirlemektir. Yöntem: Tanmlayc tipteki araştrma Haziran-Eylül 2023 tarihleri arasnda yaplmştr. Araştrmann evrenini Türkiye’nin doğusunda bir devlet üniversitesinin sağlk bilimleri fakültesinde 2022-2023 bahar yarylnda eğitimine devam eden hemşirelik bölümü 1., 2. ve 3. snf öğrencileri (N=456) oluşturmuştur. Araştrma verileri tantc özellik formu ve Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği kullanlarak toplanmştr. Araştrma sonucunda elde edilen veriler SPSS 25 program kullanlarak değerlendirilmiştir. Tanmlayc testler, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U testi kullanlmştr. Anlamllk düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştrmaya katlan öğrencilerin yaş ortalamas 21.46±1.78’dir. Öğrencilerin %61.6’s kadn, %97.4’ü bekar ve %37.9’u 3.snftr. Gelirinin 801 tl-1200 tl arasnda olduğunu ifade eden %38.4, devlet yurdunda kalan %59.2 ve okul derslerinde başarl olan %65.3 öğrenci vardr. Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği genel toplam puan 54.28±10.04 olarak saptanmştr. Öğrencilerin ölçek alt boyutlarndan aldklar puan ortalamalar incelendiğinde en yüksek puan ortalamasnn iletişim alt boyutunda 15.85±3.19 olduğu en düşük puan ortalamasnn ise kendini ifade etme alt boyutunda 5.53±1.50 olduğu bulunmuştur. Sonuç: Cinsiyet, öğrenim görülen snf, yaşanlan yer, okuldaki başar durumu, kullanlan teknolojik cihazla geçirilen süre, bilişim teknolojileri kullanmnn bilgiyi hzl, doğru ve tam zamannda iletmesi, bilişim teknolojilerinin hemşirelik eğitiminde bakm uygulamalarnn kolay öğrenilmesini sağlamas öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanm durumunu etkilemektedir.