7th INTERNATIONAL CONGRESS ON NURSING AND INNOVATION, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2023, ss.248-255
Hemşirelik öğrencilerinde bilişim teknolojilerinin kullanm ve bakma entegre
edilmesi oldukça önemli ve gereklidir. Amaç: Bu çalşmann amac hemşirelik
öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumlarn belirlemektir. Yöntem:
Tanmlayc tipteki araştrma Haziran-Eylül 2023 tarihleri arasnda yaplmştr.
Araştrmann evrenini Türkiye’nin doğusunda bir devlet üniversitesinin sağlk bilimleri
fakültesinde 2022-2023 bahar yarylnda eğitimine devam eden hemşirelik bölümü 1., 2.
ve 3. snf öğrencileri (N=456) oluşturmuştur. Araştrma verileri tantc özellik formu ve
Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği kullanlarak toplanmştr. Araştrma
sonucunda elde edilen veriler SPSS 25 program kullanlarak değerlendirilmiştir.
Tanmlayc testler, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U testi kullanlmştr. Anlamllk
düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştrmaya katlan öğrencilerin yaş
ortalamas 21.46±1.78’dir. Öğrencilerin %61.6’s kadn, %97.4’ü bekar ve %37.9’u
3.snftr. Gelirinin 801 tl-1200 tl arasnda olduğunu ifade eden %38.4, devlet yurdunda
kalan %59.2 ve okul derslerinde başarl olan %65.3 öğrenci vardr. Bilişim
Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği genel toplam puan 54.28±10.04 olarak
saptanmştr. Öğrencilerin ölçek alt boyutlarndan aldklar puan ortalamalar
incelendiğinde en yüksek puan ortalamasnn iletişim alt boyutunda 15.85±3.19 olduğu
en düşük puan ortalamasnn ise kendini ifade etme alt boyutunda 5.53±1.50 olduğu
bulunmuştur. Sonuç: Cinsiyet, öğrenim görülen snf, yaşanlan yer, okuldaki başar
durumu, kullanlan teknolojik cihazla geçirilen süre, bilişim teknolojileri kullanmnn
bilgiyi hzl, doğru ve tam zamannda iletmesi, bilişim teknolojilerinin hemşirelik
eğitiminde bakm uygulamalarnn kolay öğrenilmesini sağlamas öğrencilerin bilişim
teknolojilerini kullanm durumunu etkilemektedir.