ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE NARSİST KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SPORTİF AKTİVİTE VE FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ1


Creative Commons License

Şirinkan A., Tozoğlu B.

SPOR YÖNETİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR – 2, Prof. Dr. Erdoğan TOZOĞLU Doç. Dr. Arzu GÜLBAHÇE Dr. Burak TOZOĞLU, Editör, GAZİ YAYINEVİ, Ankara, ss.61-77, 2025

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2025
  • Yayınevi: GAZİ YAYINEVİ
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.61-77
  • Editörler: Prof. Dr. Erdoğan TOZOĞLU Doç. Dr. Arzu GÜLBAHÇE Dr. Burak TOZOĞLU, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

1. GİRİŞ Günümüz dünyasında öğretmen adaylarının yeni bireylerin yetişmesinde ve topluma kazandırılmalarında rolleri büyüktür. Bu bağlamda narsist kişilik özelleri ve iletişim becerilerinin spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi, önemli bir unsur olarak insanların hayatında yer aldığı ve kitleleri önemli ölçüde etkileyeceği düşünülmüştür. Bu durum psiko-sosyal alanda çalışma yapan bilim insanları tarafından dikkate alındığında narsist kişilik özellikleri ve iletişim becerilerinin, topluma faydalı bireyler yetiştirilmesi hususunda bireylerin üzerinde olumlu ve olumsuz etkiler yarattığı ve bu alanda daha fazla çalışma yapılması gerekliliği ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile narsist kişilik özelliklerinin arasındaki ilişkinin sportif aktivite ve farklı değişkenler açısından önemi bu çalışmadan incelenecektir.