Hemşirelik bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler


Creative Commons License

Kavurmacı M., Tan M., Küçükoğlu S.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.41-49, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.41-49
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve bu davranışları etkileyebilecek faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren anket formuyla, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği puan ortalamasının orta düzeyde olduğu, en yüksek puan ortalamasının kendini geliştirme, en düşük puan ortalamasının egzersiz alt boyutundan alındığı saptanmıştır. Cinsiyet, sınıf, sigara kullanma durumu ve öğrencilerin kaldıkları yere göre sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği ve alt grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda; gelecekte sağlık ekibinin bir üyesi olarak çalışacak hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkileyen faktörlerin iyileştirilmesi için çaba gösterilmesi, kişisel ve çevresel olumsuzlukların tespiti ve en aza indirilmesi için gerekli tedbirlerin alınması, önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Sağlığı geliştirme, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, hemşirelik öğrenciler

The aim of the study, which is descriptive, was to evaluated of their Healthy Life Style Behaviors that may affect their behavior in faculty of health sciences nursing students. For collecting data, a demographic questionnaire and Healthy Lifestyle Behaviors Scale were used. As a result of healthy life style behaviors of the students score on the scale is moderate, the highest score on self-improvement, the lowest average score of the excercise were taken from the sub-group scale scores. Gender, class, smoking status and residings for students with a healthy lile style behaviors scale and sub-group differences were statisticalıy significant. As a result of this study may be recommended the future health team member to run as nursing students’ healthy life style behaviours that affect the factors for in provement effors, personal and environmental disadvantages to detect and minimize the necessary measures to be taken.