Journal of Academic Value Studies, cilt.6, sa.1, ss.117-135, 2020 (Hakemli Dergi)
Çalışma, Türkiye’de hem kamu hem de özel sektör tarafından sunulan ulaştırma hizmetleri
hakkında mevcut durum tespiti yapmayı ve bireylerin bu hizmetlerden memnun olma durumu
üzerinde etkileyici ve belirleyici çeşitli faktörlerin araştırılmasını konu edinmiştir. Çalışmanın
esas amacı ise ortaya koyduğu sonuçları itibariyle karar alıcılara bu alanda optimal
düzenlemelerin yapılabilmesi için çözüm önerileri ve politikalar sunarak destek olabilmektir.
Bu amaç doğrultusunda TÜİK tarafından Türkiye genelinde düzenli olarak gerçekleştirilen
Yaşam Memnuniyeti Araştırması (YMA)’nın, 2013 yılına ait verileri kullanılmıştır. YMA 2013,
geniş kapsamlı olarak yapılan son araştırma olmasından dolayı çalışmanın tamamlandığı yıl
itibariyle güncelliğini koruyan bir değerlendirme yapılabilmesini mümkün kılmaktadır. Elde
edilen veriler incelenmiş ve Genelleştirilmiş Sıralı Logit Modeller ’in kullanılmasının uygun
olduğu görülerek çalışma sürdürülmüştür. Bu veriler ışığında “Ulaştırma Hizmetlerinden
Memnuniyet” bağımlı değişken olarak alınmış ve bu memnuniyeti bireylerde göreli olarak;
“yaşlanmanın, eğitimli olmanın ve araç sahibi olmanın azalttığı”, “evli olmanın, kentsel alanda
yaşamanın, sağlığından memnun olmanın, gelirinden memnun olmanın, mutlu olmanın, trafik
hizmetlerinden memnun olmanın, yüksek refahlı ve gelirli olmanın ise artırdığı” sonuçlarına
ulaşılmıştır.