İngilizce öğrenenlerin kültürel farkındalık, kişisel fikir ve dil becerileri konusunda edebiyat kullanımına yönelik tutumları


Aydın M.

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, sa.30, ss.1184-1195, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Yabancı dil olarak İngilizce öğretilen sınıflarda edebi metinlerin kullanımına ilişkin son yıllarda yeni bir ilgi vardır çünkü edebi metinler sadece öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini değil, aynı zamanda konuşma becerilerini ve kültürel farklılıklarını da geliştirmelerine yardımcı olur. Bu çalışma, edebiyatın destekleyici rolünü araştırmakta ve öğrencilerin ikinci dil öğrenirken edebi metinleri bütünleştirmeye yönelik tutumlarını göstermektedir. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılıp bu araştırmada kullanılan örnekleme, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde İngilizce lisans eğitimi gören rastgele seçilen 67 öğrenci seçilmiştir. Sonuçlar, yabancı dil olarak İngilizce öğretilen sınıflarda edebi metinlerin kullanımına ilişkin öğrencilerin ne tür tutumlara sahip olduklarını ve ayrıca edebi metinlerin kullanımının kültürel farkındalığı artırmada olumlu bir etkiye sahip olup olmadığını göstermektedir.


Anahtar kelimeler: Edebiyat, kültürel farkındalık, dil becerileri, edebi metinler, ikinci dil öğretimi


In recent years there has been a renewed interest concerning the usage of literary texts in EFL classrooms as the usage helps learners enhance not only their reading and writing skills but also speaking skills on the role of cultural awareness as well. This study investigates the supporting role of literature and illustrates learners’ attitudes towards integrating literary texts while learning a second language. Convenience sampling technique was used, and the sample utilized in this research was randomly chosen 67 English major students at a public university in Turkey. The data of the study were collected through the questionnaire with a 5-point Likert scale (Likert, 1967) including 20 close-ended items. This study aims to demonstrate what kind of attitudes the second language learners have on the usage of literary texts in EFL classrooms and also whether the usage has any positive effects on raising cultural awareness.

Keywords: Literature, cultural awareness, language skills, literary texts, second language teaching