SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, REKREASYON BÖLÜMÜNDE REKREASYON VE ANİMASYON, MİMİK ROL VE REKREASYONDA TİYATRAL ETKİNLİK DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİNİN ARAŞTIRILMASI (ERZURUM ÖRNEĞİ)”


Creative Commons License

Cinisli Z., Şirinkan A.

5. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi’, Antalya, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2024, ss.260-261

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.260-261
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Giriş Amaç:  Türkiye genç nüfus yapısıyla Avrupa kıtasında şanslı gibi görünse de nüfusu¬nun çok ciddi bir istihdam ve işsizlik sorunu yaşadığı bilinmektedir1. Ülkemizde her geçen gün üniversite mezun sayısı artmakta, doğal olarak istihdam ve işsizlik sorunu da ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Üniversitelerden mezun olmuş ve atama bekleyen adaylarının sayısı on binleri bulmasına rağmen ilgili bakanlıklar (Millî Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı vb.) tarafından ilan edilen kontenjanları oldukça sınırlıdır. Araştırma, Atatürk Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümünde Ders Alan (Rekreasyon Ve Animasyon, Mimik Rol Ve Tiyatral Etkinlikler) Öğrencilerin “Engelliler ve Engellilerle İlgili Çalışma Alanları” Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin Araştırılmasıdır. (Pilot Uygulama) Yöntem:  Araştırmaya lisans eğitimi alan 3 Sınıftan (Gece-Gündüz) 180 öğrenci (110 erkek, 70 kadın) katıldı. Çalışma betimsel nitelikte olup tarama modelindedir. Tarama modelleri, geniş grupları içeren evrenden seçilmiş bir örneklem grup üzerinde yapılan geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle incelemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır. Araştırmaya konu olan olay, birey ya da nesne, kendi koşulları içinde ve var olduğu gibi tanımlanmaya çalışılır. Onları, herhangi bir şekilde değiştirme, etkileme çabası gösterilmez. Bilinmek istenen şey vardır ve oradadır. Önemli olan, onu uygun bir biçimde gözleyip belirleyebilmektir Durum tespiti için araştırmacı tarafından anket kullanılacaktır. Anket araştırmacı tarafından uygulanacağından uygulama sırasında karşılaşılacak sorular cevaplandırılabilecektir. Bulgular:  Araştırmanın evrenini, 2023- 2024 eğitim-öğretim yılı güz dönemi, Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon bölümünden toplam 140 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem için, rastgele örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu teknikle örneklemin evreni temsil etmesi ve sonuçlara etki edeceği düşünülen faktörlerin mümkün olduğu kadar kontrol altında tutulması amaçlanmaktadır7 Araştırma için özel hazırlanmış 22 soruluk bir anket uygulandı. Anketin 6 sorusu demografik özellikler, 16’sı ise alınan derslerin amaçları ilgili sorulardan oluştu. Sonuç:  hiç Araştırma sonunda, öğrencilerin %65’i derslerin amaçları ile ilgili bilgilerinin olmadığını, %15’inin biraz bilgilerinin olduğunu ve %10’unun bilgilerini olmadığını belirtmişlerdir.  Araştırma sonucuna göre, spor bilimleri fakültesi, rekreasyon bölümünde eğitim alan öğrencilerin, lisans eğitimine gelmeden önce bu derslerle ilgili bilgilerinin yetersiz olduğu, lise eğitimlerinin de bu konuda yeterli bilgi ve beceriye ulaşmalarında imkanlarının ve uygulama programlarının yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir.  Anahtar Kelimeler: Lisans - Rekreasyonda Tiyatral Etkinlikler - Mimik Ve Rol