ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ NARMAN MYO ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA


Creative Commons License

ÇAY ATALAY A., AKAN Y.

İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi ,, cilt.4, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Öz Bilindiği gibi “her ile bir üniversite” sloganı kapsamasında her geçen gün meslek yüksekokulları (MYO’ları) daha da yaygınlaşmaktadır. MYO’lar endüstrinin ihtiyacı olan teknolojik çağa ayak uydurabilen, mesleki bilgi, birikim ve donanıma sahip ara insan gücü yetiştirilmesini sağlamak amacıyla eğitim veren kurumlardır. MYO’larının, ilçelerde açılma amacı aynı zamanda bulundukları ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel yapısını geliştirmektir. Çalışmanın amacı, özellikle ilçeye dışardan gelen gençlerin ekonomik gelir durumları ile yaptıkları harcama alanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Narman MYO öğrencilerinin gelir harcama ilişkileri incelenmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin gelir ve harcamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile 20 sorudan oluşan anket formu hazırlanmıştır. Yüksekokuldaki toplam 650 öğrenci arasından rastgele 242 öğrenci seçilmiş ve yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada gelir ile harcamalar arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak belirlemek için Spearman’ın rho (ρ) testi ve Kendal’ın tau (τ) testi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda gelir ile en yüksek ilişki, kitap harcaması ve şans oyunları harcama değişkeni arasında olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: gelir, harcama, öğrenci, istatistiksel ilişki, Narman JEL Kodları: D01, D04, D11, D12, D14