İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi ,, cilt.4, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)
Öz
Bilindiği gibi “her ile bir üniversite” sloganı kapsamasında her geçen gün meslek yüksekokulları (MYO’ları) daha
da yaygınlaşmaktadır. MYO’lar endüstrinin ihtiyacı olan teknolojik çağa ayak uydurabilen, mesleki bilgi, birikim ve
donanıma sahip ara insan gücü yetiştirilmesini sağlamak amacıyla eğitim veren kurumlardır. MYO’larının, ilçelerde açılma
amacı aynı zamanda bulundukları ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel yapısını geliştirmektir. Çalışmanın amacı, özellikle
ilçeye dışardan gelen gençlerin ekonomik gelir durumları ile yaptıkları harcama alanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu
çalışmada Atatürk Üniversitesi Narman MYO öğrencilerinin gelir harcama ilişkileri incelenmiştir.
Bu çalışmada öğrencilerin gelir ve harcamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile 20 sorudan oluşan anket
formu hazırlanmıştır. Yüksekokuldaki toplam 650 öğrenci arasından rastgele 242 öğrenci seçilmiş ve yüz yüze anket
çalışması yapılmıştır. Çalışmada gelir ile harcamalar arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak belirlemek için Spearman’ın rho
(ρ) testi ve Kendal’ın tau (τ) testi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda gelir ile en yüksek ilişki, kitap harcaması ve şans
oyunları harcama değişkeni arasında olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: gelir, harcama, öğrenci, istatistiksel ilişki, Narman
JEL Kodları: D01, D04, D11, D12, D14