Drama ile Eğitimin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Motivasyonları ve Tutumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi


Creative Commons License

Ulaş A. H., Zengin E.

Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, cilt.12, sa.24, ss.353-376, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 24
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.353-376
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, drama etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine yönelik motivasyonları ve tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırma Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verileri elde etmek amacıyla öğrencilere “Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği” ve “Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verilerini elde edilmesi amacıyla ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesi için ise, deney grubu öğrencileri ile uygulama sonucunda yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla görüş alınmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin drama yöntemi ile sosyal bilgiler dersini işlemeleri; yapılan analizler sonucunda gruplar arası ön test ve son test puan ortalamalarında sosyal bilgiler dersine ilişkin tutum puan ortalamalarında deney grubu lehine anlamlı fark ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, sosyal bilgiler dersi motivasyon puan ortalamalarında deney grubunun lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Nitel bulgulardan elde edilen sonuçlar nicel sonuçlar ile örtüşmektedir.