19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.28-37
Araştırmanın amacı
sınıf öğretmeni adaylarının öğretimsel bir materyal olarak infografiklere ve infografik
hazırlama sürecine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında
sınıf öğretmeni adaylarına infografik tasarım ve geliştirme eğitimi verilmiş,
ardından 6 hafta boyunca uygulama yapmaları sağlanmıştır. Durum çalışması
desenine dayalı olarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Sınıf
Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 30 öğretmen adayı oluşturmuştur.
Araştırmada öğretmen adaylarının görüşleri çevrimiçi bir forma dayalı olarak
alınmış ve içerik analizi tekniğinden yararlanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçları infografik hazırlama sürecinin öğretmen adaylarına bilgiyi organize
etme, yaratıcı düşünme gibi çeşitli beceriler kazandırdığını ortaya
koymaktadır. Öğretmen adaylarına göre infografikler öğretim sürecinde karmaşık
konuların sadeleştirilerek sunulmasını sağlamakta ve kalıcı öğrenmeye zemin
hazırlamaktadır.
The aim of the
study is to examine the opinions of preservice classroom teachers about
infographics as an instructional material and the infographic preparation
process. Within the scope of the research, infographic design and development
training was given to the preservice classroom teachers and then they were
provided to practice for 6 weeks. The study group of the research, which was
conducted based on the case study design, consisted of 30 preservice teachers
studying in the classroom teaching undergraduate program. In the research, the
opinions of the preservice teachers were taken based on an online form and
analyzed using the content analysis technique. The results of the research
reveal that the infographic preparation process provides preservice teachers
with various skills such as organizing information and creative thinking.
According to pre-service teachers, infographics provide a simplified
presentation of complex subjects in the teaching process and lay the groundwork
for permanent learning.