Öğretimsel Bir Materyal Olarak İnfografik Hazırlama Süreci


Creative Commons License

Ocakcı E., Samancı O.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.28-37

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.28-37
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretimsel bir materyal olarak infografiklere ve infografik hazırlama sürecine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında sınıf öğretmeni adaylarına infografik tasarım ve geliştirme eğitimi verilmiş, ardından 6 hafta boyunca uygulama yapmaları sağlanmıştır. Durum çalışması desenine dayalı olarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 30 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının görüşleri çevrimiçi bir forma dayalı olarak alınmış ve içerik analizi tekniğinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları infografik hazırlama sürecinin öğretmen adaylarına bilgiyi organize etme, yaratıcı düşünme gibi çeşitli beceriler kazandırdığını ortaya koymaktadır. Öğretmen adaylarına göre infografikler öğretim sürecinde karmaşık konuların sadeleştirilerek sunulmasını sağlamakta ve kalıcı öğrenmeye zemin hazırlamaktadır. 

The aim of the study is to examine the opinions of preservice classroom teachers about infographics as an instructional material and the infographic preparation process. Within the scope of the research, infographic design and development training was given to the preservice classroom teachers and then they were provided to practice for 6 weeks. The study group of the research, which was conducted based on the case study design, consisted of 30 preservice teachers studying in the classroom teaching undergraduate program. In the research, the opinions of the preservice teachers were taken based on an online form and analyzed using the content analysis technique. The results of the research reveal that the infographic preparation process provides preservice teachers with various skills such as organizing information and creative thinking. According to pre-service teachers, infographics provide a simplified presentation of complex subjects in the teaching process and lay the groundwork for permanent learning.